tisdag, februari 22, 2011

Till sommaren är jag smal igen... eller?

Äntligen, ny diet!


Glöm GI-metoden, nu gäller Småbarnsdieten

Har du provat alla metoder utan resultat läs nedan. 100% säker metod för att komma i form till sommaren.

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka.

I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeuter och utmattade föräldrar har därför denna nya diet tagits fram:


Dag 1

Frukost: Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit av rostbrödet och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.

Lunch: Fyra färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk (tre klunkar, häll resten på golvet). Middag: Ett kex, två mynt. Skräp från under soffan.

Kvällsmål: Rosta en skiva rostbröd och kasta den på köksgolvet.

Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.


Dag 2:

Frukost: Ta upp rostbrödet från igår från köksgolvet och ät det. Ät en sked vaniljsocker.

Lunch: Ett halvt rosa läppstift. En bit av en från lekparken medtagen cigarrettfimp (som de övriga familjemedlemmarna tvingar dig att spotta ut) med en isbit.

Mellanmål: Slicka på en klubba så att den bli klibbig, släpp ner den i sand. Slicka igen tills den är ren. Tappa den på mattan.

Middag: En sten eller en torkad ärta, tryck först upp den i vänstra näsborren. Blanda ner läsk i potatismos. Ät med sked.


Dag 3:

Frukost: Två plättar och mycket sylt, som du gnider in i ditt hår. Ett glas mjölk. Drick hälften varefter du klämmer ner plättar i glaset. Plocka upp klubban från igår från mattan, slicka bort luddet och göm den mellan soffdynorna.

Lunch: Tre tändstickor, chokladdryckspulver och en smörgås med sylt. Stoppa munnen full med bröd och spy till slut upp det på golvet. Häll ett glas mjölk på bordet och slicka upp det.

Middag: Glass, en näve chips, kaffe (om de andra inte märker det).


Dag 4

Frukost: En kvarts tub tandkräm, en bit tvål och en oliv. Häll ett glas mjölk i en skål med cornflakes. Häll på en halv kopp socker. När cornflakesen blivit mjuka dricker du upp mjölken och matar hunden med flingorna.

Lunch: Ät smulor från köksgolvet och vardagsrumsmattan. Sök fram klubban från soffan och ät upp resten av den. Middag: Spaghetti nedrörd i ett glas chokladdryck. Lämna köttbullarna på tallriken. Som dessert andra halvan av det rosa läppstiftet.

Det är bra att göra dieten effektivare med lämplig motion. Här är några exempel:

Vrid och slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när mannen från Securitas släpar ut dig ur butiken.


* Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att kravla sig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.


* Be om en sparringpartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger!


Visst kommer jag att lyckas eller vad tror ni?

16 kommentarer:

Li sa...

åh, i love it!
jag behövde VERKLIGEN få ett fint skratt idag och detta är ju underbart!
jag säger det ofta men ändå inte tillräckligt ofta, men I LOVE kids!
Fantastisk diet! :O)

mormor Annika sa...

Ja det låter ju enkelt , varför har ingen tipsat om den metoden innan ???

Anonym sa...

Det gör du garanterat... :) Låter som vi har lite att fyas med till sommaren med våra goa två åringar...

Kram kram Anna o Wille

Lizette sa...

absolut, stålkvinna som du är så tror jag på att du klarar detta oxå, hehe...

kramar

Elin sa...

HAHAHA jag döör, så himla roligt så jag sitter och skrattar högt i soffan :) Mycket bra diet tror jag, man går säkert ner några kilon på kuppen! Kram

Alexanndra sa...

Haha klart du kommer att lyckas, fantastisk diet!

kram

Anna sa...

HAHAHA, helt fantastiskt! Jag ska nog forsoka mig pa den har dieten jag med. Kommer att funka garanterat! (undrar bara vad dom pa jobbet kommer att saga ;) )

kram kram

farmor sa...

Haha riktigt roligt!
Ja, det är klart att följer du den dieten så syns du väl knappt framåt sommaren.......
Att man kan överleva på detta är ju otroligt!

Elena sa...

Jag hänger på..;) Nu kör vi!!!:):)Puss

Anonym sa...

Jag skrattar ihjal mig!!!
Jenny

Anonym sa...

Hej!
Läste precis dom dieten....Haha...härligt, tror på den till 100 %
Kollat även på bilder på din fina mage, och vill gärna tro att det är en pojke, men kan nog inte det fullt ut, visst ser det ut som en flickmage! I vilket fall önskar jag er ett stort lycka till vare sig det blir det ena eller det andra!!!
Kram Jonna

Mia systeryster sa...

hahaha, den där dieten funkar nog garanterat;)

Emma sa...

Klart du kommer lyckas ; - ) Hihihi!!

Nu börjar de närma sig med stormsteg! Jag börjar att bli riktigt nervös & ligger gärna vaken på kvällarna och tänker på förlossning & lilla bebis.

Skönt & roligt att ni kommer att vara färdiga med renoveringen så snart. Duktig make du har : - )

Puss & Kramis

Ps. Har allt fixat sig med din gravidpennng?

Farmor sa...

Har läst det igen........
Sicken diet!!!
Jätterolig verkligen
Kram

Anonym sa...

Måste vara bästa dieten! Mina magmuskler har fått sig en rejäl genomkörare av allt skrattande.

Kram Maria o Sol

Sandra sa...

hahaha! Fantastiskt! :)