onsdag, februari 16, 2011

Lite trött...

Det är precis vad jag är. Jag sover otroligt dåligt på nätterna och har ont. Det gör att orken att blogga inte riktigt finns, men jag ska försöka skriva lite då och då. Clara har varit riktigt dålig och behöver sin mammas kärlek och ömhet och då finns det inte heller tid för att blogga. Idag har hon varit lite piggare och jag hoppas att hon kommer må ännu bättre imorgon. Peter har varit ledig igår och idag och det har varit guld värt att vi båda har kunnat vara där för henne. Peter har även hunnit med en del med barnens rum så nu är det ordning på Claras rum och vi hoppas att det kommer gå lika snabbt och smidigt med lillans/lillens rum.

Idag testade vi den nya tex mex kryddan för fisk, första tanken var att, nä det här är inget för oss, men när allt var på plats och man tog första bettet så var det faktiskt riktigt gott. Helt klart en positiv överraskning, kanske inte så att man vill byta ut den "vanliga" tacosen, men absolut ett alternativ. Tycker helt klart att ni ska testa det.

Tills vi hörs nästa gång en stor och varm kram till er alla :)

13 kommentarer:

Lizette sa...

och en ännu större kram till er <3

Rantamor sa...

Oj vad dagarna tickar på , bara 30 dagar kvar av er graviditet
Hoppas att den sista månaden går bra och att du inte får ännu mera besvär...
Och att lilla Clara blir piggelin, men det brukar ju gå snbbt att bli sjuk när man är liten och snabbt att bli pigg igen...

Ha d gott.

Anonym sa...

Nu är det inte många dagar kvar tills ni blir fyra i familjen = ). Tycker inte det är längesedan som det stod 59 dagar kvar och nu är det bara 30. Förstår om det känns tungt ibland men kämpa på! Kram från Johanna och selma

Jenny sa...

Stor krya på er-kram! Vad man längtar till varmare väder, bara gator och inga jobbiga vinterkläder. Kan tänka mig att ni längtar efter nåt annat också. Snart är bebisen här!

Anna sa...

Samma har, sa trott sa trott. Fast tur ar att jag ar ledig pa Mandag sa man kan sova ut :)

puss

Anonym sa...

HOppas hon piggnar till snart...det tar på krafterna men en sjukling hemma. Är glad att Wille är pigg igen och att det inte blev lika segdraget som förra omgången.

Hoppas du får en bra dag.

Kram
Anna o Wille

Anonym sa...

Krya på er! Snart är de dags vännen! Maten ser väldigt god ut=) Kram / Emelie & Stina

Anonym sa...

Glömde ju skriva att taco fisken på bilden ser fantastiskt god ut. Ett recept på det kanske....??
Ha det så gott Kram Anna o Wille

Anonym sa...

Åh, kära vän=) snart är det färdig bakat. Håll ut=) KRAM Hanna

Anonym sa...

Maten ser super god ut.
Vad jobbigt att du har så ont och inte kan sova skickar Jon Blund till dig ikväll!
Sköt om er och hoppas Clara snart är pigg.

Maria o Sol

Emma sa...

Heej gumman!

Stackare som har så ont & är så trött.
Min foglossning har ändå varit "under kontroll" om jag säger så. Men ju tyngre man blir desto jobbigare blir de ju!
Har du skaffat glidlakan till sängen? De hjälper en verkligen att vända sig då man ligger där & halsover ; - )

Hur känns de annars i kroppen? Tror du att de händer snart eller att du går över tiden?
Alltid så roligt att höra! : - )

Jag har haft en sovdag idag! Sovit nästan hela dagen & det har varit otroligt skönt.

Hörde också om den där tacokryddan till fisk & det ser inte alls dumt ut på den bilden du visar : - )

Massor med Kramar till dig!

Li sa...

Åh så härligt att du skriver igen!
jag sa till min sambo igår att jag undrade hur det var med dig och din familj för att det varit tyst- han svarade att du kanske var trött eller helt enkelt inte orkade- han är mer logisk än mig =O)
Skickar en kommentar med massa energi i till dig!!!

Elena sa...

MM, ser super gott ut. Får gärna bjudas på någon gång...;)Puss