lördag, februari 26, 2011

♥ 17e bilden: En ovanlig bild.

Det går ju inte överdrivet fort för mig att få fram de här 30 bilderna, kanske beror på att jag vill att det ska finnas en tanke och mening bakom bilderna. Att hitta en ovanlig bild var inte helt enkelt och jag har funderat ett tag på vad det ska bli för bild. Idag kan man säga att jag snubblade över den när jag dammsög.

Det är nämligen så att Clara älskar att leka med sitt lego, hon leker mest med gubbarna och djuren, ibland händer det att hon bygger med klossarna men inte allt för ofta. Två av favoritgubbarna kallar hon för Clara och morfar. Claras riktiga morfar har traktorer och sen Clara var liten har hon alltid varit rädd för traktorer, det går bra att titta på dem på avstånd men så fort erbjudande om att få åka traktor kom, så kom krokodil tårarna. Morfar fick till och med heta traktor innan hon kunde säga morfar. Det är annat mot när jag var liten, jag satt ofta med pappa i traktorn. Ibland hände det till och med att jag somnade. För att nu försöka få bort Claras rädsla för traktorer, fick hon en stor traktor av sin morbror med familj i julklapp, stackars lilla gumman var ju till och med rädd för den, hon har gått omvägar för att gå förbi den till och med. Ja ja tillbaka till ovanligt. När jag skulle dammsuga i Clara "lekhörna" satt legoClara och legomorfar uppe på Traktorns tak, det är inget som hör till vanligheten i detta hem, kan det vara så att lilla Clara har lekt att hon åker med morfar i den stora farliga traktorn :)

6 kommentarer:

Elena sa...

Hade varit roligt och kunna läsa de små´s tankar ibland. Lilla sötnosen har nog tänkt att hon åker traktor med sin morfar, hon börjar sakta men säkert att våga åka med på riktigt en dag..:) Bra början att leka om det först!! Hon är smart!!! Puss

Lizette sa...

tror hon börjar lägga sin rädsla, så nästa gång eller en riktig vårdag tror jag lilla pyret sitter i traktorn med sin morfar =) Mysig bild...

Anna S sa...

Vad sött!
Tänk om hon kommit över sin rädsla nu :).

Kramis

mormor Annika sa...

Vänta bara tills det blir vår o traktorn går för fullt , då blir det nog åka med morfar :)

Mia systeryster sa...

Det låter som om rädslan håller på att försvinna;)

Li sa...

Vilka fina legogubbar! =O)
Stackars liten! Det är märkligt det där med rädsla, speciellt om mna inte kan få förklarat varför man är rädd för något.
Men ett bra tecken var det ju och bästa sättet är nog att få leka bort den =O)