fredag, februari 25, 2011

Barnrummet

Tänkte jag kunde visa lite hur det går med barnrummet. Det är ju inte färdigt än men nu i helgen hoppas vi att det kommer bli så gott som klart. Vi eller rättare sagt Peter har flyttat lite på väggen mot Claras rum, jag får väl kalla mig för arbetsledare, haha har stått och pekat lite och kommenterat lite. Det ser kanske inte så mycket ut, väggen är flyttad ungefär en halvmeter vilket har gjort det lilla förrådsutrymmet till ett litet rum. Imorgon ska taket läggas klart och målas vitt, väggarna ska tapetseras och det ska upp en fondvägg, får se om vi hinner lägga golv med, annars tar vi det nästa helg. Vi tror att det kommer bli riktigt bra när det blir färdigt. Bilder från Claras rum kommer snart, hennes rum blev mycket mysigare nu när det blev lite mindre.
Måste säga att jag tycker att det är väldigt roligt att det har kommit en hel del nya läsare, så jag hälsar er hjärtligt välkomna till vår lilla blogg och hoppas att ni gillar det ni läser. Till alla läsare hjärtligt tack för alla kommentarer och hoppas att ni alla får en super fin helg. Puss!
Vi skickar också en hälsning till farmor, svärmor, mamman som fyller år idag GRATTIS!

8 kommentarer:

mormor Annika sa...

Det kommer att bli jättebra , ser faktiskt större ut i verkligheten än på bild ....

Rantamor sa...

Det är bra med en händig karl i huset, men det är ju klart han skulle inte klara sig utan arbetsledare *skratt*
Kollade nyss på lilla Clara, kul att du satt in ett litet klipp på henne, hon förbereder nog sig för att bli storasyster.
Så söt hon är.

Och du vilken skön diet du ska börja köra efter förlossningen hahaha...

Ha en finfin fredag.

Anna S sa...

Vad mysigt att få piffa o inreda där sen :).
Ska bli kul att se slutresultatet och Claras rum sen!

Hoppas ni får en fin helg!

KRam

Elin sa...

Vad skönt att få göra klart rummet innan bebisen kommer så att man slipper fokusera på det sen, det kommer att bli supermysigt när det är klart! Jag måste säga att jag nog ändrar min gissning också från pojke till flicka i magen, jag tycker att det ser väldigt likt ut från när clara låg i magen :) kram och trevlig helg!

Jannie sa...

Arbetsledare är ju det bästa!
Spännade med ett nytt rum!Kul att få se när det är färdigt också.

Men JISSES vilken grej.O vad superbra av dig att du stod på dig!
Verkligen.Tro tusan att det känns bra då att det hålls lite extra koll denna gången.O underbart att höra att allt verkar bra!
Hoppas ni får en supermysig fredagkväll!Massa kramar

Li sa...

va fint!!!
hoppas du delar med dig en bild sen när möblemanget är på plats eller rummet är klart!
och återigen, härtligt med bilderna på strålande gravida du! =O)
Den 9:e tror du själv alltså?
Jag håller ändå fast vid pojke men funderar om jag ska tidarelägga min gissning, nej, jag behåller den ;O)
trevlig helg på dig/er!

Patrik, Elena, Moa och Isa sa...

Kommer bli superbra det här!!! Grattis till Claras Farmor från oss:) Kramar

Emma sa...

Ser supermysigt & fint ut i rummet : - ) Mysigt med snetaket,de gillar jag!

Hur mår du nu? Ingen bebis än?
Igår fick första paret i vår föräldrarhrupp sin bebis! Åh nu vill man bara ha ut bebis!!!

Hoppas ni har en mysig lördag tillsammans hela familjen!

Kram Kram