söndag, januari 01, 2012

2012

Första dagen på nya året, 2012 undra vad du kommer ha att bjuda på.
Igår firade vi ut det gamla och in det nya i sällskap med härliga vänner. Trerätters middag, Förrätten blev traditionell toast skagen. Varmrätt blev marinerad fläskfile och kyckling, potatisgratäng och en härlig sallad. Till efterrätt bjöds det på den gamla godingen fruktgino med vit choklad och vaniljglass. En riktigt lyckad kväll. Clara var dock lite hängig, det är tydligen hennes tur för den här tråkiga förkylningen. Trots förkylning och kanske lite feber lekte hon och höll humöret upp.
Har ni tagit er ann några nyårs löften? Jag har några i alla fall, ett av dem fixade jag redan nu på förmiddagen. Det var att ta inaktivera mitt facebook konto, jag är så trött på det och jag tycker tyvärr att folk blir mer och mer osociala. Jag längtar verkligen efter att få reda på saker och ting personligt istället för att få reda på allt på facebook. Och jag slipper framför allt att irritera mig över vad folk skriver. Tror nog att alla som har facebook någon gång har läst en kommentar och ifrågasatt varför skriver han/hon så. Men nu slipper jag det.
Det var ett av mina löften, de andra håller jag nog för mig själv ;)
Önskar DIG en skön första dag på 2012. KRAM!

5 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Ni ser ut att ha haft det trevligt och god mat förstår jag ni ätit :)
Fortsatt Gott Nytt År !!!
Puss o Kram :)

Lina sa...

Tack för en toppenkväll! :)

Anna S sa...

Gott Nytt År Bettan!
Det är kul att följa din familj här på bloggen. Jag tror att jag började läsa dem när du var i mitten av graviditeten med Clara. Så det är ett bra tag nu.
Tack för allt du delar med dig av!

Stor kram

Li sa...

oj vilken HÄRLIG nyårsafton det verkar ha varit, och vad god den menyn lät!!!
jag har aldrig haft fb men jag förstår dig, dessvärre så missar man mycket info för att man inte har det..
men låter som ett bra val för dig och grattis till att redan uppfyllt ett av dina nyårslöften! =D

Elena sa...

Ja det var en toppenkväll med god mat å gott sällskap!! Tack för att jag har dig å din familj i mitt/vårat liv!! Älskar er!!