lördag, januari 21, 2012

Väderomslag

Hur har ni haft det i helgen? Här har vi haft det så bra som man bara kan ha. Den har bjudit på det mesta. I fredags hade vi det jätte härligt, Peter var ledig. Efter lunch tog vi en lång promenad i solskenet, det kändes nästan som vår. Clara och jag tog en kort promenad runt kvarteret och hittade videkissar. På eftermiddagen lämnade vi grabbarna hemma och vi tjejer mötte upp moster för en sväng på stan. Kvällen bjöd så klart på tacos och filem. Vädret vände snabbt under natten och på lördagsmorgonen var det rimfrost överallt. Vi åkte hem till mormor och morfar åt lunch och tittade på ny kläckta små kycklingar. Båda barnen var som förstelnade när de fick titta på de små gula bollarna. Charlie tittade med stora ögon och Clara fick den där härligt lilla pipande rösten hon får när nått är litet och gulligt. Pappan i huset hade abonnerat tvn, och fotboll är inte riktigt min grej så för oss andra blev det en sväng till moster. När vi hade varit där några timmar och skulle ta oss hem var det inte längre vitt av rimfrost utan snö. Peter mötte upp oss ute vid bilen och barnen fick åka lite pulka innan det var dags för läggning. Idag ligger snön kvar och vi ska ut och leka i den så mycket det bara går. Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Skillnad på väder det kan man lugnt säga men lite roligt med snö är det , och ljust framförallt :)

farmor sa...

Härligt för barnen med lite snö!!!
Jag kan vara utan men det är ju en annan sak.....
Kram

Frida sa...

Härligt med lite snö! Kan gärna komma lite till för min del! HAr precis kommit hem efter att stått och tittat på när barnen åkt pulka en timme. Skulle kanske passat på att åka, men ryggen känns lite stel så jag vågade inte idag..

Li sa...

ja,vädret är inte att lita på men sj är jag SÅ glad att vi äntligen fått snö! Blir ljusare och puklaglada barn överallt, det gillar jag =)
små kycklingar är såå gulligt! =)
Låter som en toppenhelg!
Vilka härliga bilder du bjuder på här ute =)