torsdag, januari 12, 2012

Så nöjd!

Har ni haft samma busväder som vi idag?
Planen var att börja dagen med en promenad tillsammans med de andra mammorna, men jag gjorde en snabb överläggning när jag vaknade att det inte var aktuellt. Vinden tog så hårt i huset så det kändes som att snart flyger taket iväg. Nä med alla förkylningar och annat familjen gått igenom så kändes det inte passande. Istället blev det en inne dag. Vi har bara myst och gosat hela dagen. När Charlie sov förberedde jag kvällens middag, en sån där bra rätt som sköter sig själv. Skinkstek i lergryta. Undertiden lät Clara sina konstnärliga anlag flöda. Hon målade nog i en god timme och pratade om alla färger och vad allt var, vem som hade vilken favoritfärg osv.
På eftermiddagen fick vi lite ficka besök med, Bästa Elena och goa barnen kom på besök. De var lite sugna på pajen som blev över från igår ;) Och Clara längtade ju så efter Moa som inte kunde vara med igår. När maken kom hem var middagen i stort sätt färdig, han tog över hemmet och jag tog på mig kläder och skor för att ge mig ut på en lätt jogg. Var lite orolig över hur det skulle gå, var ju rätt längesen och i slutet på förra perioden fick jag riktigt ont i mina knän. Så hur gick det så? Jo det blev 4,7 kilometer på grus/gräs, knäna kändes lite mot slutet. Förövrigt kändes det riktigt bra. Hade som mål att klar 4 kilometer och det gick galant, en precis lagom runda. Jag är riktigt nöjd :)

10 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Så fina färger och inte allt ihopblandat , det är duktigt !

Fröken M sa...

Jag tycker ni gjorde helt rätt som stannade inne. Jag tog en promenad till jobbet i ovädret i morse och det var INTE kul !

Nu har jag dock vägt upp det med en riktig myskväll - först ihop med Viggo och sen ensam i soffan ( vilket oxå är skönt ibland ).
C lär komma hem vilken minut som helst och då är det läggdags för min del.
Jag har alltid varit den kvällströtta typen...
Kram

Coquina sa...

Målarfärg är roligt =) Redan en ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla i tävlingen som passar dina barn perfekt =)

Lizette sa...

superwomen =)

farmor sa...

En liten blivande konstnär månne?
Va duktig du är Bettan, håll i nu!

Anonym sa...

Fina bilder på lilla konstnärinnan!
Var det inte halt när du sprang??? Bra jobbat hur som helst!

Kram från Mallan som återigen önskar trevlig helg!

Bettan sa...

Jo det var skithalt!!! Men jag hittade ett upplyst spår på ungefär en kilometer där det var grus typ hela vägen, annars hade det inte gått :) så fyra varv där och väge dit och hem blev e bra runda :)

Anonym sa...

Så duktig du är! Bra jobbat. :) Och så duktig Clara är med målandet, och att koncentrera sig på det så länge!

Hoppas ni får en fin helg!

kram

Elena sa...

Tack för fikan!!:)

Li sa...

ja, när man har varit sjuk så länge ska man nog ta det lugnt med utevarandet om det är dåligt väder, så man inte blir sjuk igen -urk!
Men en innedag lät ju inte helt fel heller, inte då den var så kreativ!
Och du, jogging och nästan 5KM, AMAZING! DU är grym! =)