onsdag, januari 18, 2012

Go kväll

Nu är den på väg ner igen, snön. Kan det var så att den kommer för att stanna nu. Vet inte riktig hur jag ställer mig till detta. Nu börjar jag ju faktiskt längta lite efter våren. Men för barnens skull vore det riktigt roligt om det komm lite snö så de kunde få åka lite pulka. Clara är i alla fall rustad för snö och pulka åkning igen. Den overallen hon hade förra året (alltså i början av vintern) har gjort sitt i läng, så igår beställde vi en nu på nelly.com. Helt super idag låg den i brevlådan. Något stor men jag tror att den kommer bli bra ändå och förhoppningsvis räcka till hösten och början av nästa vinter, vi får se. För övrigt har vi haft en bra dag idag, en playdate med Olle och mama Johanna. De bjöd på både gott fika och god lunch, mycket trevligt. Fick även träffa Emma och hennes lilla Hilma som är två månader, hjälp så fort man glömmer hur små dom är :) Efter vår lilla lekträff tog jag och barnen en promenad på nästan en och en halv timme. Så skönt, så ikväll lägger jag upp fötterna i soffan med gott samvete :) Hur har DIN dag varit?

8 kommentarer:

Lizette sa...

farligt med tips om länkar ;) Ja med denna snön vet man inte längre.Det är ju ganska mysigt men som du säger,längtar man inte efter våren nu...Kramar

Rantamor sa...

Vilken snygg overoll Clara fick den blir nog varm och skön i vinter...
hoppas ni får behålla snön...
här skulle vi visst få mycket snö inatt...hjälp.
Min dag kan du läsa om på min blogg ***skratt***

tjingelingen

Mormor Annika sa...

Den blir varm och skön när det snöar o blåser :)

farmor sa...

Jätefin overall!

Jannie sa...

Sötnosen!Vad fin hon är i rött!
O mys att få gosa med en liten bebis igen...tycker inte det va länge sedan din Charlie va pytte liten! ; ) Tiden går så fort!

hoppas du får en härlig dag!
Härblir det jobb igen o jag får lämna killarna hemma....
Massa kramar

Anonym sa...

Så fin den va overallen.... Ska vi inte försöka få till en liten playdate här också...
Ni kanske vill komma ut och hälsa på här någon eftermiddag?? Annars så kommer vi gärna till er :) Kram Anna o Wille

Lina sa...

Jättefin overall på en jättefin tjej ju :)

Li sa...

men va du är effektiv!!! 1,5 -BRA DÄR! =)
Jag har också längtan efter våren, för jag är så trött på mörkret just nu, vintern är tung utan snö.
men jag skulle ändå önska att det blir massa snö tills vi har haft vår friluftsdag på jobbet=)