torsdag, januari 19, 2012

5,6km och BVC

Idag var det besök hos BVC för Charlie. Vi har ju inte varit där sen i november, så nyfiken det var jag på hur det sulle se ut för vår lille gosse som varit så mycket sjuk sista tiden. Inga tvivel rådde om att han hade växt, hela 5cm och nästan ett helt kilo. Allt var med andra ord som det skulle. Han vägdes när han var på sjukhuset för två veckor sedan och då höll han på att gå ner. Men på två veckor har han ökan 200gram. Så otroligt skönt. När jag kom hem kollade jag i Claras bok för att se hur olika de är. Charlie väger lika mycket som Clara när hon var 18 månader (Charlie är 10) Han är lika lång som hon var när hon var ett år, så att vår lille pojke är stor ja, det råder det inget tvivel om ;)
Tänk så olika det är i livet. Medan man försöker få sina barn att få upp i vikt, försöker jag själv att få av mig min vikt. Hur det går??? Jo det går rätt bra ändå får jag säga. Idag blev det 5,6km jogg. Det kändes riktigt bra. Jag har aldrig fattat vad folk pratar om när de säger att komma in i "andra andningen" men idag förstod jag vad folk menar. När jag var inne på min fjärde kilometer då jag hade tänkt runda av. Kändes det som att jag kunde sprungit hur långt som helst, så jag fortsatte och är jätte nöjd med dagens resultat.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gott jobbat....måste också försöka komma igång och springa lite. Tyvärr hinner det ju bli mörkt innan mannen är hemma från jobbet och ge mig ut här på landet i totalmörker det gör jag inte. Men sakta men säkert så blir det ju äntligen ljusare igen på kvällarna så fram tills dess får det bli lite pass på nya gymmet inte så långt från dig. Har inhandlat ett 10 kort där idag som gäller deras pass så nu ska det bli sumba och mage rumpa lår träning framöver.

Sen har Wille och jag testat familjegympan på Gymmix som är på måndagar och det gillade han skarpt.
Häng med på måndag med Clara om du kan det är fortfarande gratis nästa vecka också. Sen kostar det 100:- för en termin och föräldrarna behöver inte lösa medlemsskap...

Ha det gott !
Kram

Lizette sa...

superwoman =)

farmor sa...

Det där med vikt är märkligt!
Små barn väger man hela tiden för att vara säker på att dom går upp i vikt.
Sen blir det nästan tvärtom när man är vuxen....
Duktig du är!
Trevlig helg!

Li sa...

Det borde du ju vara! 5,6 km är ju en riktigt, riktigt bra runda, heja Bettan!
skönt att det går åt rätt håll för Charlie! =D
å vad roligt att du sparat och kan jämföra barnens tidiga år, det kommer de säkert att uppskatta när de blir äldre också =D

Fröken M sa...

Godmorgon vännen !

Haha... jadu, jag är ett sånt kontrollfreak att jag planerar ALLT i väldigt god tid - ALLTID ;)
Men jag antar att det är mitt sätt att hålla ordning och reda i tillvaron !

Jag borde verkligen försöka komma igång och motionera jag med. Det tar emot att erkänna men jag är skrämmande lat och bekväm av mig !

Ha en riktigt härlig dag :) Kram

Anonym sa...

Bra jobbat-5,6 km är inte dåligt! Skönt att komma in i "andra andningen" precis som du skriver så känns det som om man kan fortsätta hur långt som helst! Hoppas att det går lika bra för mig i eftermiddag ;)

Kram Jonna

Mormor Annika sa...

Här kommer man in i andra andningen när man passerat " bruna gran " :)

http://sandragillalekander.se sa...

Vad skönt att ha hittat den där andningen, jag kommer aldrig hitta den, har slutat försöka. haha

Hoppas ni får en skön helg!

kram

Anna S sa...

Du är så duktig som kämpar på med vikten!
Jag har alltid idrottat (spelade fotbol i 20 år) så jag borde ju liksom ha det där med motion i blodet. Men nu är jag sååå lat. Buhuuu!

Skönt att "lilla" Charlie växer som han ska.
Det är ju lusigt det där hur olika barn är trots att de kommer från samma kött och blod. Det är ju samma sak med mina tjejer. De är otroligt olika i vikt framförallt.

Kram på dig

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Duktig du är med löpningen, jag vågar inte springa utomhus nu när det är så halt. Kämpar på löpbandet istället men det är TUNGT!

Här är Vide också betydligt rejälare än Judit, är kanske så med grabbar?
kram j.