måndag, januari 02, 2012

Vardag

Så var det vardag igen, eller vi har ju haft vardag hela förra veckan. Ni är väl säkert en del som fortfarande gottar er med hela familjen hemma. Här är det jag och barnen som är hemma så för oss är det vardag igen.
Hur var det för er hade ni varit snälla och fick några julklappar av tomten? Jag var snäll förra året, hos oss var det inte bara barnen som hade varit snälla. Jag fick julklappar som direkt blev favoriter i hemmet, kanske inte av hela familjen men av mig.
Alla har vi väl svagheter och intressen, mitt är porslin och det som hör där till. Skåpen är fyllda med olika serviser, glas och massa annat. Mamma och syster vet precis vilken smak jag. Syster gav mig (oss) en Eva solo coffe maker, är så förtjust i denna danska design den tilltalar mig verkligen. Mamma tyckte verkligen att vi(jag) varit snälla för av henne fick vi bland annat en stor maribowl från Iittala, och ett ostron fat från Mateus. Båda är stora favoriter, hade en liten maribowl innan och nu blev den ännu vackrare med sin stora kompis jämte sig. Mateus har smugit sig in i hemmet under några år nu och både jag och maken är förtjusta i det, känns lite som att man inte kan ha för mycket av det. Men den åsikten tror jag inte att vi båda delar hahaha

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Gott nytt år på er.
Och tänk att du varit så snäll att du fick paket av tomten...
här var det paketfritt undras om klappsnapparna hade varit framme....
vi har lagt alla slantar på vårt bastu/relax bygge...
mysigt.
På torsdag kommer vårt nya lilla barnbarn å hälsar på han är ju fyra å en halv månad nu och lärt sig massor sen vi träffade han...
stal några foton av sonen idag som lade upp på bloggen av goknoppen....

Ha d fortsatt gott med er lilla familj...

Mormor Annika sa...

Klart ni varit snälla året som gick , det har ju jag också varit för tomten kom ju till mig med :)

Fröken M sa...

Halloj !
Jag har oxå förälskat mig i eva solo - stilrena och sjukt snygga grejer! Nu senast är det glas jag har spanat in mig på :)
Ledighet i all ära men visst är det lite skönt när vardagen kommer åter. V ska till dagis igen i morgon och jag tror faktiskt att han har saknat det lite !?
Kramar

Elena sa...

När du har tröttnat på det så vet du var du kan lämna av dig sakerna:):) Vi kan byta, du kan få mitt Ikea porslin istället!!!:) Pussis