tisdag, januari 03, 2012

Snö...

Är det inte så att man vill att snön ska komma innan jul??? Här snöar det nu och det lägger sig, får se om det är något kvar imorgon så att man kan åka lite pulka. Igår skrev jag att Charlie fortfarande vaknar om nätterna och bökar mellan 3 0ch 5 typ. Men inatt, då skulle han minsann visa att han visst kunde sova. Jag gav honom välling vid halv tolv och sen sov han ända fram till 6 idag på morgonen. Inte illa det. Men då är det ju så att har man två barn så ska ju alltid det ena krångla. Clara den lilla stackaren har istället varit uppe hela natten. Tårarna har runnit, febern har varit där. På morgonen idag berättade hon varför hon varit ledsen -Mamma det bubblar i öronen. Stackars lilla gumman hon har öroninflamation så fort hon rör på huvudet för fort så gråter hon. Jag har aldrig själv haft öroninflamation men när jag ser på henne förstår jag att det måste göra ont. Eftermiddagen har varit bättre så nu får vi se hur det går inatt.

Trotts snuva, feber och öron ont så har hon hållt humöret uppe. Hoppas nu att vi slipper allt vad snuviga näsor är, tycker verkligen vi har haft vår beskära del

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman, hoppas hon blir frisk snart!

Hälsa henne med en kram från faster Mallan

Mormor Annika sa...

Goaste Clara ! Tur det går över med öron o feber o allt :)

farmor sa...

Lilla goa Clara, hon har väl alltid ett underbart sätt att uttrycka sig.....
Hoppas att hon blir bra snart!

Jannie sa...

stackars lilla sötaste Clara...
Hoppas hon kryar på sig!Måste göra jätteont...
Men samt så måste jag ju säga DUKTIG Charlie så klart! ; )
hoppas han fortsätter i samma anda.

Jag vill oxå ha snö.Massor.här bara regnar o blåser...
Massa kramar o hoppas du får en fantastisk dag going

Fröken M sa...

Jag har faktiskt gett upp hoppet om snö, för kom den inte till jul kan det här på/av vädret med snö som regnar bort direkt igen kvitta !!
Hoppas lilla fröken kryar på sig snart !! kramar

Annas inspiration sa...

God fortsättning till er!

Usch så tråkigt med sjukstuga,
de är ju så jobbigt att se de små ha ont och som förälder blir man trött av gnäll.

Hoppas Charle forsätter sova om natten!

MÅNGA KRAMAR

Li sa...

jag kan gärna ta din snö trots att julen är över ;)
låter riktigt illa med öroninflammationen =(
men som jag märkte på senare inlägg så verkar ni i allafall må bättre nu =)

Elena sa...

Det är ju bra att lilla pluttan kan säga vad det är som är fel... Inget kul med öroninflammation!!! Puss på lilla Claran