tisdag, januari 31, 2012

Du lilla buse, vad jag älskar dig!

En helt vanlig tisdag har snart passerat och vi har inte gjort mycket denna dag. Vi skulle tagit en morgon promenad men -13 gjorde att vi höll oss inne på förmiddagen. Men solen kom fram på eftermiddagen och då gick vi ut för att åka lite pulka och busa i snön.
Vår minsta buse är riktigt förtjust i snön, han ligger på mage och simmar så fort han kommer ut, kryper omkring i overallen som om den inte alls vore klumpig och ivägen. I förrgår lämnade jag honom i två sekunder utan uppsyn, skulle bara hämta en grej i köket. Clara ropar då - mamma, kolla vad Charlie kan! Vad tror ni han lyckas med på dessa få sekunder??? Jo han är helt plötsligt på fjärde trappsteget på väg upp, inte så bra. Han är helt lycklig och hoppar av glädje för att få visa upp vad han kan. Helt sjukt hur fort man kommer ifrån att stänga grindar, men nu är det bara att sätta igång med det igen. Igår när vi hade varit på ÖF somnade Clara i vagnen på vägen hem så jag och Charlie lekte ute undertiden stora syster sov. När Clara sen vaknade måttligt road av tillvaron skulle jag snabbt bära in henne, när jag åter igen två sekunder senare skulle hämta Charlie, mötte jag honom i dörren. Det var det fyra trappstegen ute det. Snabb och farlig är han. Han har en ny hobby med... Krya in på toaletten när storasyster sitter där. Då kan han roa sig med att slänga ner stora systers hårspännen i toaletten. Det ska börjas i tid eller vad är det man säger. Du må va busig mitt älskade lilla barn men det finns nog ingen som har så lätt att skratta som du. Ibland räcker det att jag tittar på dig så skrattar du med hela kroppen. När du gör det blir jag varm i hela kroppen och kan inte göra annat än att skratta. Du smittar liksom av dig. Tänk så nyfiken du är på livet. För var dag som går klurar du mer och mer ut hur det fungerar när man går. Stegen blir stadigare och fler för var dag.

Nu ligger du och sover gott i din säng, inte ens där ligger du still. Längst mer i fotändan hittar jag dig ofta. Det är så mysigt att höra dina tunga, rofyllda andetag.

5 kommentarer:

Desireé | homeanddesire.se sa...

Ja, det går undan för de där små busarna! :)

farmor sa...

Den lille gossen kommer nog att överraska sina föräldrar massor av gånger!!
Vi hade ju förmånen att se stoltheten i blicken när han sakta reste sig upp och visade för alla att nu ska jag gå några steg, och så gjorde han precis det. Satte sig ner igen och så var det slut på den lilla uppvisningen!
Going!

Frida sa...

Har ju som du kanske sett tvillingar. Som tur var så började de gå med åtta månaders mellanrum. Då hann jag med att stötta dem båda vid första stegen och ha koll..Kröp gjorde bara pojken, flickan var en hoppare. Hon hoppade på rumpan framåt..

Fröken M sa...

Finaste Charlie va han växer !!
Filmen var kanon igår - se den om du får möjlighet :) Kramar

Mormor Annika sa...

Så gott han sover :)