lördag, januari 28, 2012

Biokväll

Har precis kommit hem efter en mycket trevlig kväll med min goa vän Elena. Vi har varit i grannstaden på bio, skönt att få komma iväg lite och göra nått man inte brukar göra. Jag går alldeles för sällan på bio och det märkte vi ikväll. Vi tog en mysig fika innan bion och var i god tid för att lösa ut biljetterna. Kommer in i salongen och ser att några satt sig på vara plater. Jaha tänker vi och sätter oss på sämre platser längre ner i salongen. Vi pratar om hur dåligt det är att folk inte flyttar på sig när de vet att de sitter fel... Fem minuter in i filmen kommer de som ska sitta där vi satt oss istället. Vi försöker informera de som sitter där vi skulle sitta att de sitter fel ... de regerar inte ens. Något irriterade går vi ut för att prata med någon ansvarig, hur kan de sälja för många biljetter...
Jag stannar kvar utan för salongen med jackor, väskor, läsk, snacks, ja ni fattar. Det tar en stund sen kommer en asgarvande Elena mot mig.
(B) -Vad skrattar du åt?
(E)-Haha det är så att du bokat biljetter till morgondagens film.
(B)-Du skojar med mig!!!
Jag har alltså bokat helt fel. Elena har kommit ner till ansvarig, varit måttligt irriterad, begärt pengarna tillbaka. När den rara killen informerar henne om att vi är där FEL dag. Hon byter snabbt humör och börjar skratta.
(E)-Ja du, du förstår min vän går inte så ofta på bio, går det ordna ;);)
Klart det gick, vi fick vänta tjugo minuter sen gick vi in i RÄTT salong, satte oss på RÄTT platser. Vad händer... Jo Elena spiller ut hela sin läsk på golvet. Vi gör inget annat än skrattar och torkar upp.
Innan filmen börjar stängs allt av (detta hände INTE i förra salongen) in kommer den rara killen som hjälpt Elena. Han berättar att han är kvällens värd och vill bara kolla så att alla är i rätt salong och tittar på oss. Vi skrattar så vi håller på att dö. Undertiden messar jag med Peter, mobilens sken syns väldigt tydligt då vi sitter på främsta raden. Killen säger -Så stänger ni av alla mobiltelefoner så de inte stör filmtittandet. Jag ligger dubbelvikt i stolen vid detta lag och skrattar. Stänger av telefonen och tittar på en mycket bra film. Vi såg nämligen Hamilton-i nationens intesse. Jag såg hela, men Elena var lite trött så för henne blev det en liten nap mitt i allt. Det var ju trotts allt en händelserik kväll. Ja så går det när två nötter ska på bio ;) Men vi är helt överens om att vi absolut ska göra om det igen men då ska INTE jag boka biljetterna :)

6 kommentarer:

Anna S sa...

Hahahahahahahahabaaaaaaaaaa :))

Lizette sa...

ja jisses vad det hände mycket på en gång =) Visst är det härligt med sådana dagar.Men låter som om ni hade väldigt trevligt iaf..Kramar

Anonym sa...

Vad härligt att höra att det är fler som gör små misstag ibland ;) Det är lätt hänt!
Vi har pratat om att se den filmen oxå, måste verkligen göra det nu och jag kommer överlåta bokningen till min man för att undvika samma öde som er!

Kram Jonna

Mormor Annika sa...

Tycker mig känna igen det här ......hur var det när vi skulle på barnloppis egentligen :)

Tina sa...

Hahaha...klockrent ju!! Tur ni fick en kul kväll ändå!! Kram!

Lina sa...

Hahaha! Ni är ju för roliga!