torsdag, januari 05, 2012

Klipp och klistra

Trettondagsafton är det idag, vi gör just för stunden inget alls. På förmiddagen idag åkte jag iväg med liten till tant docktorn. Charlie har hostat otroligt mycket inatt och det kändes som att det var dags för ett besök på barnmottagningen. Han har ingen feber längre men en mycket otrevlig hosta. Han blev undersökt och de har inget direkt svar på hostan än. Det togs en del prover men inga svar förens efter helgen. Hostmedicinen han har haft innan ger honom mardrömmar och han blir orolig så den vill vi inte ge honom mer, och det finns tydligen ingen annan till så små barn. Så nu får vi testa bisolvon istället. Jag hoppas verkligen för vår lille plutt att det hjälper.
Under tiden jag och Charlie var på sjukan, var Clara på studiebesök på fasters jobb. Hämtade en glad liten sessa som hade mycket att berätta.

Två trötta barn somnade och jag kunde sätta mig en stund för lite fix. Är det bara jag som har projekt som aldrig blir färdiga? Innan Clara föddes började jag skriva i en bok om hennes första år och lika så gjorde jag med Charlie. Är dom färdiga??? Nej! Så för några dagar en fick jag ett ryck och tänkte nu minsann måste jag ta tag i det här. Sagt och gjort, Claras bok är i stort sätt färdig och Charlies är uppdaterad till dagens datum. Har ni också gjort sådana böcker, var ni duktiga och färdigställde dem direkt? Här får ni se lite av dagens pyssel, delar dock bara med mig av bilderna, texterna är inte till för allas ögon ;)

6 kommentarer:

Lizette sa...

ja du den där boken känner jag igen..har oxå en som ska fyllas i ;) Man tror man ska hinna men ack nej.Tror jag ska försöka ta tag i den saken snart ;) Kramar

Elena sa...

Blir ju hur fint som helst, ska oxå ta tag i den saken imorgon eller kanske i övermorgon eller ja kanske en annan dag....;) Puss

Elena sa...

Krya på dig lilla älskade Charlie<3

Mormor Annika sa...

Stackars Charlie !!!!
Han blir nog snart bra igen :)
Fina bilder till deras första böcker, tänk va roligt att titta i när det väl är gjort :-)

Coquina sa...

Stackars Charlie som är sjuk =( Kika gärna in på min matblogg och tävla in min tävling som är perfekt för Charlie =)

sanna sa...

vad duktig du är som gör så fina album, det är ju så kul att ha sen. bra inspiration, jag måste också ta tag i pysslet! ha en mysig helg! KRAM