tisdag, februari 02, 2010

Vad blev det för mat?

Det blev väldigt enkelt, snabbt, smidigt och gott. Det blev sweet and sour kyckling, ris och sallad.

Fortsätt gärna att komma med era förslag om middagar, alltid roligt med nya god saker. Fick super hjälp i köket idag, eller hjälp och hjälp. Tänk att det kan vara så mycket roligare att leka med köksredskap än med sina leksaker.
Idag skulle Claras morfar varit barnvakt medan jag var på min vattengympa men så blev det inte, han har nämligen fått ryggskott. Så min krut mormor erbjöd sig att passa Clara, det gick jättebra. Clara har aldrig varit där själv och det är klart att man oroar sig lite även om mormor tagit hand om en massa barn. Det gick som sagt jättebra och när jag hämtade henne somnade hon i bilen, bar in henne, hon fortsatte sova i två timmar. Undrar vad de hittade på?

Hon har testat fler nya saker idag. När vi var på bvc igår ville de att vi skulle börja lite med mjölk. Så idag blev det mjölk till kvällsgröten. Några miner blev det givetvis men det är väll så det ska vara.

4 kommentarer:

Anna sa...

Sotnosar!!! Jag tror att hon kommer att bli lika duktig pa att laga mat som sin mor!!!

Puss

Carin sa...

Så lik hon är Peter.....! Men när det gäller köksvanonrna kanske hon är mer lik sin mor.... :-)

Sköt om Er!!
kram Carin

Anna och Wille sa...

Känner igen mig...är ganska kass på att hitta på nya recept. Blir som du säger lätt att man fastnar i gamla vanor med samma återkommande mat hela tiden.

Om du vill ha lite tips på mat så kan du gå in på två av mina vänners bloggar, finns länkar via min blogg. Gå in och kika på Lindasblogg och Jessica & Ralles. Dom är riktiga matmammor och lägger ofta ut en veckomatsedel som man kan få mycket tips ifrån... Lycka till..

Anna Söderberg sa...

Tipselitips om mat:
http://www.alltforforaldrar.se/page/artikel/veckomatsedeln-vecka-5#?s=0a968997d3758a829e4986b0ffe1f638

Kramis