tisdag, februari 23, 2010

10 år

Idag fyller Ester,vår hund 10 år. Kan inte förstå detta, skulle snarare säga att det max är 5 år sedan hon kom in i mitt liv. Minns det som igår när jag första gången var och "tittade" på henne, som sagt jag skulle ju bara "titta". Hon satt i en hall och väntade på mig, med nosen i vädret och huvudet på sned och gav mig blicken "jag vill följa med dig hem" (ni som varit och tittat på valpar eller kattungar vet precis vad jag menar)Några veckor senare var hon hemma hos mig och är utan tvekan världens bästa hund. Vi har varit med om en hel del jag och min trogna vän. Även om hon är 10 år, så har hon en räv bakom varje öra och listig är hon ;)
Förutom att fira Ester med gosaker har vi varit ute i det härliga vädret, skottat snö, tagit en promenad och åkt lite pulka. Snacka om att det är svårt att få tag på babypulkor nu, jag har varit inne i var ända affär men de har varit slut överallt. Nu äntligen har Clara fått en egen pulka av mormor, den var helt klart poppis.
Efter en heldag ute i solen blir man trött, då är det skönt att få sova lite hos sin mamma :)

6 kommentarer:

mormor Annika sa...

Grattis Grattis Ester på din födelsedag !!!!
Jag var också med den dagen för snart 10-år sen och föll också pladask ...o nu har hon 1 barn o 2 barnbarn o 1 barnbarnsbarn ...här hos mig och nu ska Ester snart bli gammelmormor igen ...
Hurra Hurra Hurra !!
Clara ser nöjd ut på sin pulkafärd , tror hon gillar den här vintern jag !

therese sa...

grattis ester!!

Anna sa...

Grattis Ester!!!!!

Anonym sa...

Grattis Ester....!! Ser ut som ni haft en helt underbar dag. Sen lite mys i soffan som avslutning är aldrig fel...Kram Anna & Wille

Elena sa...

Grattis Ester!! Ja tiden går verkligen fort. Kommer oxå ihåg när du fick hem denna goa hund.. Pussar

Lizette sa...

GRATTIS till ester ;) Hua de gamla är med än, hihi...
Hmm, på sista bilden där Clara sover på sin lilla mamma, jag tror t o m mamma Bettan somnade till en liten stund =P
Kramar