fredag, februari 26, 2010

Fredag

Alltid lika skönt när fredagen kommer och med fredagen kommer helgen. Peter jobbar denna helgen, men det blir ändå helgkänsla eftersom hans arbetsdagar inte är lika långa. Idag har jag och min mamma varit och shoppat, under tiden var Clara med sin pappa. Det är nämligen så att Clara har blivit lite mammig och behöver lite egentid med sin pappa. Jag passade även på att hämta mina nya glasögon, så skönt jag hoppas verkligen att detta kommer att hjälpa den fruktansvärda huvudvärken som följer mig varje dag.
Medan jag var iväg passade Peter på att överaska med att städa hemmet, gissa vem som hjälpte pappa?
Japp, denna lilla gumman som är överallt på en gång var det som hjälpte sin pappa. Hmm är det detta som kallas barnarbete, jag undrar vem som städade mest...
Nu förtiden är det ju så att när man är ute på stan så blir det mest shopping till ens barn, i alla fall i mitt fall. Även om jag tänker att jag ska köpa till mig så i slut ändan hamnar jag alltid på barnavdelningen. Det finns ju så otroligt mycket sött, gullig och flickigt så man blir helt sjuk. Idag blev det inga kläder till clara, istället blev det en lära gå vagn från brio. Hon har nämligen börjat få intresse för att gå så fort man håller henne i händerna så ska man gå, ingen destination bara gå.
Det gick precis lika bra att bara sitta i den, ny badad och kamma sitt hår. Ha nu en mysig fredag på er alla. Kram!

5 kommentarer:

farmor och farfar sa...

Vad är det man säger, " det ska börjas i tid......"
Lilla goa gumman vad duktig du är , men får väl ändå ge din pappa lite kredit, eller hur?
Kram på er, nu jobbar vi helgen Peter!!
Vi syns snart hoppas jag, nästa helg tror vi, när kusinerna är här
Ha det bra!

Anonym sa...

Att så söt hon är! Åhh duktig som hjälper pappa att skura golven=)) Men Vännen, var har ni köpt grodfilten? Ha en underbar helg!! / Emelie & Stina

mormor Annika sa...

Så stilig man kan vara med vattenkammat hår :)
Tack för idag !
Puss o Kram !

Anna sa...

Tank vad tiden gar fort! Helt underbart!! kram kram

Elena sa...

Hej!! Mysigt med en mamma, dotter dag.. Spännande å se dina nya glasögon.:) Vilken fin gå stol du köpte med hello kitty. Pussar