fredag, februari 05, 2010

Sjusovaren

Idag vaknade jag av ett ljud jag inte vaknat av på snart ett år....väckarklockan! Clara somnade igår vid 19:30, hon brukar oftast somna mellan 19-20. Jag hade ställt klockan, eftersom jag skulle iväg och vattengympa på morgonen, brukar ju alltid vakna innan ända efter som Clara fortfarande äter en gång under natten. Men inte idag, jag klev upp vid 7, fixade lite vid 7:35 går jag in till en solstråle. Jag känner mig så utvilad , helt underbart.
Nu har lillstumpan somnat igen, trodde faktiskt inte att hon skulle sova sin förmiddags lur, nu när hon sovit så bra inatt.

Igår föll lusten in att baka lite, det blev maränger med krossad choklad i, super goda.
För den som känner för att baka lite så kommer receptet här.
3 äggvitor
2dl socker
100-150g mörkchoklad
Vispa vitorna till hårt skum, tillsätt socker under fortsatt kraftig vispning.
Vänd försiktigt ner den grovhackade chokladen.
Grädda i 120grader i 15 minuter, sänk till 100grader grädda 30 minuter, tills marängen känns lätt.
Lycka till!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skön sovstil :-)

Trevlig helg!
/Mallan

Anna och Wille sa...

Så gott, härlig sovstil hon har...:) Vi hade en liten kille som vaknade vid halv sex imorse. Har väl sabbat hans goda sovrutiner när vi låg på sjukhuset... Vilka smarriga marränger du gjort...

Maria o Sol sa...

Mmm marängerna ser smaskiga ut. Vi ses i badet.

mormor Annika sa...

Myspys Clara !
Marängerna är goda det kan jag intyga !

farmor och farfar sa...

Vilken go sovställning! Tänk så gott det är när dom små liven börjar sova en hel natt!!
Vilka smarriga maränger!! Vackra att se på dessutom!
Men vi har ju sett prov på fruns bakkunskaper tidigare....... mmmm
Trevlig helg ( själv jobbar jag)
Kram