måndag, februari 08, 2010

Uppdatering från Claras pappa

I och med att Bettan är så grymt duktig på att hålla alla er uppdaterade på vad som händer i vårat liv, så bloggar ju inte JAG sådär jätte ofta men jag ska försöka sticka intill då och då med lite tankar och funderingar.
Clara ligger och sover just nu, tid tillsammans. Kvällarna på vardagar och helg har sedan Clara kom blivit mer "värdefulla" om man kan säga så. Man tar hand om varandra mer, uppskattar varandra mer osv. Just nu är det soffmys med lite popcorn. Popcorn är underskattat förresten.
Jag har en dotter som just nu vinkar så ofta som det går, ibland inte åt någon utan "mest bara för att". Hon kan sitta på min arm och titta in i sin hand och vinka till sig själv, lite som "wow... handen rör sig ju", kommer sen då mamma eller någon annan så skrattar hon sedan vinkar hon alternativt klappar hon händerna. Helt sagolikt söt.
Just nu är jag inne i min såkallade "glida vecka". Ledig helgen som var, jobb idag, ledig imorgon, jobb ons-tors, ledig Fredag och jobbar sedan helgen. Man får mycket tid till annat. Vilket är skönt för annars är ju jobbet mycket krävande, även om det är roligt. Nästa vecka jobbar jag te.x hela veckan + helg, men det finns fördelar med att vara inne i det också. Saknar bara familjen.

En bild på mitt allt, lite av en favorit.

Någon som gillar fotboll? Någon som såg Chelsea - Arsenal? GISSA om jag mös?



6 kommentarer:

marlene sa...

vad kul att hon blir glad redan utanför :)
ja, det är ju så enkelt att göra barnmaten!
kram

mormor Annika sa...

Nepp ingen som gillar fotboll ....men vi gillar Clara med den där vinkarhanden ...

farmor och farfar sa...

Visst är det skönt någon gång att vara ledig en vardag.....det blir lite lyxigt på något sätt
Ja det går jättebra med fotboll, dock inte engelsk
Clara går däremot jättebra!
Njut av din lediga dag!
Kram

Anonym sa...

Jag gillar fotboll och jag såg matchen. Jag mös dock inte :-) De går verkligen som tåget just nu di blåe. Ungefär som di röde gjort under säsongen...

/Mallan (du kan kalla mig El NinjA)

Anna sa...

Vilken going hon ar lilla Clara!! Jag onskar att jag kunde traffa er oftare!! puss

Carin sa...

Men Peter; din kommande vecka!?!? Ever heard of arbetstidslagen? Men ska inte kasta pil i kuös, så har mina veckor sett ut stort sett sen i oktober, men bara man trivs så ;-)

Som det Arsenal-fan jag är väljer jag att inte ens kommentera din kommentar om de där Chelsea... sicken tur ;-)

Må väl och ta hand om er skatt!!

kramar på er!