söndag, februari 07, 2010

Helgen

Helgen har varit så skön, man njuter extra av den varannan vecka efter som Peter är ledig då. Efter babysimmet igår åkte vi till Claras mormor och morfar, de behövde lite muskelhjälp eftersom morfar ha gått och skaffat sig ryggskott, Peter ställde gladeligen upp. Mormor hade köpt en stol till barnbarnen , som de kan ha när de kommer och hälsar på, jätteskönt för oss att slippa dra stol fram och tillbaka. Clara gillade hokus pokus stollen jättemycket, nästan så att jag själv känner att jag skulle vilja ha en här hemma också, den var ju så himla praktisk.

Idag har vi fixat och donat lite, Peter har burit in en pall pellets(så värmer vi upp vårt hus), Jag har städat lite, varit och handlat och Clara har lekt större delen av dagen. Jag har även hunnit baka lite idag. Så till kvällsmat blev det nybakat franskbröd med lagrad ost och hemma gjord krusbärsmarmelad. Vad har ni ätit till kvällsmat?

9 kommentarer:

Carin sa...

Sheeeit vad du är duktig och huslig Bettan!! Pluspoäng till dig. Jag är glad att jag tog mig utanför huset och handlade så vi fick någon kvällsmat ;-) Det blev en macka, ny sort från FAZER, ost och en kopp te.

Så söt hon är lilla Clara!!
Ny vecka, nya utmaningar!

må väl!!

kram
C & H

Marlene sa...

Tack! :)
Jag gjorde inte mat själv till en böjan. Men sen kom jag på hur STOR smakskillnad det är och hur snabbt och enkelt det går.. Tar ungefär 5-10 minuter per puré :)

Nu är Ned snäll och kan sysselsätta sig själv en liten stund.. men hade det varit då han hade problem med sin mage hade jag aldrig orkat stå och göra det :)

Trevlig kväll! Kram

mormor Annika sa...

Goe onge !
Jag har ju också bakat , så det får bli hålkaka och te till kvällsmat .

Becka sa...

Låter som om ni hunnit med en hel del idag!

Jag åt enkel ugnsbakad falukorv och pasta till kvällsmat och avocadosallad till det. Riktigt gott! :)

Anonym sa...

Elisbeth, synd att det inte blev nån träff, men som sagt sitter just nu på att en läkare ska ringa upp o säga att vi får komma in, så dem kan titta på min stumpa! Men nästa måndag kör vi på! Vi åt pizza igår, smidigt::)) Du, Vi har en Hokus Pokus till salu. * Kram /Emelie

Maria o Sol sa...

Efter vrålfika hos min syster på em, blev det tonfisksallad hos oss.

Anna sa...

Vi har haft en sadan hokus pokus stol, tror t.o.m. att jag hade den nar jag var liten...

Nu ar bloggen uppdaterad iaf ;o)

Till kvallsmat/dinner at jag en liten sallad och en go ol fran puben nedanfor varan lagenhet!

Kram kram

Lizette sa...

Carin...sedär ja FAZER det var rätt bröd som kom med hem ;) Min sambo jobbar för dom..

Igår blev det kassler med ostbädd, ris o champinjonsås till kvällsmat...

Kramar

Becka sa...

Nej, verkligen inte! Vem vill gå och sola och bli blek, haha! :p