tisdag, februari 16, 2010

Lamm

Idag har vi varit och träffat mamma gruppen, alltid lika trevligt. Dock har Clara haft en hänga på mamma dag idag, dessa dagar är inte så vanliga i vårt hem, men de kommer då och då. Oavsett om jag sitter på golvet med henne hemma eller när vi var och träffade de andra barnen så kryper hon upp i min famn. Själv klart är det mysigt men man får inte så mycket gjort dessa dagar. Men det är det värt :)

Idag blev det lammbiffar och ugnsbakade rotfrukter till middag, en stor favorit i vårt hem. Mitt mat tips till er denna dag.
bild lånad av alltommat
1,2kg Lammfärs
1/2dl vetemjöl
2 ägg
2msk chilisås
1msk fransk senap
2 vitlöksklyftor (pressade)
1 kruka oregano (hakad, går lika bra med torkad om man inte har färsk hemma)
1msk salt
1tsk svart peppar

De är perfecta att lägga på grillen till sommaren, servera med klyftpotatis eller liknande, gärna soltorkade tomater och lite tzatziki.

6 kommentarer:

Elena sa...

Ser fram emot att bli bjuden på detta någon dag..:)

Pussis

mormor Annika sa...

De där biffarna är ju beprövade och alltid med beröm godkända !
Clara kan för övrigt komma hit o ha en " hänga på mormor " dag , för jag vill också ha Claragos !

Anonym sa...

Mmmmm låter smarrigt...!! Ja det märks att dom små liven har kommit i klängåldern... Wille är likadan..Som tur är så händer det inte så ofta här heller. Ha det så gott Kram Anna & Wille

Anna sa...

Mums!!! Ni vill inte komma hit och laga mat at mig? ;o)

kram kram

himmel och hav sa...

De där lät ju riktigt mumsigt och det är alltid lika kul med nya mattips! Ibland har man verkligen idétorka när det gäller mat!

Kram Veronica

farmor sa...

Ja dom har vi smakat, jättegoda!
Klängdag skulle jag inte ha något emot, gissa med vem!
Kram