onsdag, februari 03, 2010

Snöskottningen

Infarten till vårt hus är ungefär 30 meter lång, det tog mig över en timme att skotta för att komma ut med bilen. Medan Clara sov skottade jag, kommer förmodligen inte kunna röra mig imorgon känner redan träningsverken i ryggen. kortet är taget ute vid tomtkanten, kanske ger er en bild av hur långt det är. Är det någon som har en snöslunga över går det bra att ställa den jämte detta huset :)
Efter skottande åkte vi till Emma och Nisse (Nils), plockade upp Nisses faster och hunden Tage på vägen. Är så roligt att se hur de små beter sig när de träffa andra barn. Clara är i det stadiet att allt som alla andra har vill hon ha. Så det är bra att få träffa andra barn så att hon lär sig att allt är inte hennes. Gott fika fick vi, Clara fick smaka lie på grädden på semlan, hon fyller ju trotts allt åtta månader. Hon riktigt lyste upp när hon kände smaken, inga grimascher där inte.
Uppdatering:
Vi har ju skrattat en hel del åt kombinationen Nisse och Clara. Kommer ni ihåg dockorna som lekte på en vind. Ett barnprogram som UR visade

3 kommentarer:

farmor sa...

Nisse och Clara..... jag säger då det
Så goa dom är!

Fru Evelina sa...

Bra träning med skottning! jag måste skotta imon eftersom mannen är borta men det handlar väl bara om en 10 meter eller nåt :-).

Livet som tillfällig tvåbarnsmor kändes mysigt, men som tur var kommer det ju aldrig vara endast 7 månader mellan mina egna barn!

Kram

Anna och Wille sa...

Va duktig du är....för det va ingen dålig garageinfart ni hade...!! Skönt när det är gjort och tur du fick lite god fika också... :)Grannen hade skottat med traktorn så Andreas blev mycket glad när han kom hem från jobbet igår...