onsdag, februari 17, 2010

Mysdag

Det har jag och Clara haft, vi har tagit det väldigt lugnt idag. Både Clara och jag gick här i myskläder ända fram till lunch. Framåt eftermiddagen gick vi i alla fall ut på en promenad och det var jätteskönt, vindstilla och en plusgrad. Man kunde ju önskat att detta var början på våren men det ska tydligen snöa hela veckan. När vi kom hem var det dags att laga middag, Clara nöjde sig till en början med att vara i sin gåstol men efter ett tag var den inte alls rolig. Så vi tog fram bärselen så hon kunde få vara med och laga mat. Det är så härligt med sådana här dagar, inga krav och inga måsten.
Alla ni andra mammor där ute, har ni märkt någon skillnad på ert hår efter att ni har fått barn? Jag har inte färgat mitt hår på flera år (gillar min egna färg) och nu har jag hittat inte bara ett utan MASSOR av konstiga vita strån med en helt annan kvalitet, I DONT LIKE!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det mysigt med bara en hemma dag ibland.

Dom där konstiga vita sakerna har dykt upp även i min kaluffs...inte kul alls.
Grova och hemska är dom....tur vi är ganska ljusa ändå i håret för Ska göra ljusa slingor nästa gång hos frissan, det döljer ju dom ganska bra.Ha det gott kram Anna & Wille

mormor Annika sa...

Goa lilla Clara !
De där vita stråna går inte att komma undan , jag vet ...rätt va det är så har de invaderat hela kalufsen ...hm....

Maria sa...

Mitt håt blir bara tunnare o tunnare snart blir jag väl skallig. Visst är det gutt med mysdagar när man bara ta det i sin egen lilla takt.

Anna sa...

Vilken goe unge hon ar!!! Man blir sa glad att se henne pa bild och Elisabeth och Peter och vovvarna saklart... ;o)

Skot om er mina goa vanner!! Puss