onsdag, maj 20, 2009

Nä... jag panik bloggar inte...

Ingen bebbe nu heller :)

MEN, Bettan har varit på vatten gympa idag och hon har berättat att någon som var nära sitt datum som hade varit på vatten gympan hade fått dagen efter så... vem vet? Imorgon kanske?

Annars är det lite som lugnet före stormen på båda två här hemma, lite lunk liksom. Jag har förvisso "kastat första stenen" i ett krig... ja, jag har startat ett krig. JAG, har STARTAT... ett krig. Mot vilka frågar du? Bortsett från ointelligenta Liverpool fans, så är det numera nässlor som står i skyttegravarna framför mig. Jag ... hatar dom. Hatar är ett starkt ord jag vet men, jag verkligen hatar denna, Stålmannen och Batman morhpning till dunder ogräs. Återigen, förra ägarna brydde sig ju inte om sin trädgård och vi har fått berättat för oss om tistlar i 2 meters höjd osv... så nässlorna har ju också fått frodas här. Så med mycket ångest om vad som var bäst att göra (det visste jag ju egentligen) så googlade jag runt om tips för att göra sig av med dom och det finns egentligen bara ett riktigt bra sätt... gräv upp dom... med rötter och allt. Jo.. tjena... Nässlor har ett grymt rotsystem även om det ligger ytligt. Så där har jag hållit på, grävt upp, kastat i sopsäck och "bränt" mig på fingrar och armar (Jo jag hade givetvis handskar men dom biter genom dom ibland) men det ser bra ut, just nu i alla fall. Får la gå och fin plocka allt eftersom hela denna säsongen så får vi se hur det blir nästa år.

Hmmm ja det var nässelkriget det. Vad finns det mer att strö-blogga om som jag kallar det, dvs när man egentligen inte har något direkt att berätta...

Cas Haley!!

Cas vad säger du? Det förstår jag, Cas Haley är en singer/songwriter från Texas född 1980 som det har gått bra för i USAs tallang program. Och jag har blivit helt såld på hans grejer. Kanske lite svårt för vissa men tryck på play och se om det går att lyssna på.



Lite charmigt måste det ju ändå vara va? :)

En annan sak, för ett tag sedan smög jag in lite "tracker kod" på sidan. Ni ser ingen skillnad men vi (läs jag) får mycket rolig info om hur många ni är som följer våran blogg, var ni bor, vilken webläsare ni använder (Jag uppmuntrar alla er som troligen inte vet bättre, som kör med Internet Explorer som webläsare att byta till det ända rätta Firefox, snabbare, säkrare och smidigare. Det gläder mig att av alla er ca 60 unika besökare dagligen, så använder runt 30 av er Firefox. Bra!), hur länge ni stannar kvar vid varje besök osv osv... Mycket roligt.

Mycket surr om väldigt lite...

Hoppas att ni mår bra och jag uppmanar er, alla... ALLA, ger er närmaste... er mamma/pappa bror/syster, någon som betyder något i alla fall - en bamse kram och berätta att ni uppskattar dom. Vi behöver mer kärlek i den här världen.
Jag ska gå ner och säga att jag älskar henne med dom svullna fötterna som ligger på soffan. Gör du det samma!

3 kommentarer:

Bettan sa...

Blogga om inget det kan du. Men musik smak har du ingen. Men jag älskar ju dig ändå!

Puss på dig mitt hjärta

Johanna sa...

Haha, akta dig för de gröna rälijusarna... Ibland är jag glad att vi inte har trädgård. Tacksam så det skriker om det ;)

Tänker på er. KRAM

Anna sa...

Usch inte roligt med nasslor.... Jag tror inte vi har det har, eller om vi har sa har jag iaf inte sett nagra. Ha det gott!

Kram