fredag, maj 15, 2009

Jobb i trädgården och... något till mig

... något till mig är då, något till MIG... PETER!

Ska berätta men först ska jag visa vad jag har gjort idag och varför min rygg känns som om det saknas 4-5 kotor. Idag har det varit en "fixa i trädgården" dag. Fint väder passande nog så det har varit helt ok. Jag gled ifrån det jag satte ut att göra lite grann då och då men så blir det ju. Jag gav te.x våran uppfart en väl behövd "rakning" från ogräs, gräs, maskrosor osv. Förra ägarna har ju medgett att dom inte brydde sig - alls, om deras trädgård så även om vi börjar få lite fason på det så är det l å n g t kvar...

"Rakning"


Nuvarande projektet, kommer bilder på det när jag är klar.


Här är vi så gott som klara, fattas lite "lull-lull" bara. Vi vet vad och vi vet var så det kommer lösa sig. (Bara för att visa att vi har hållit på en stund :)


Hur som, något till MIG var det ja. (Tänk er detta som ni ska läsa nu, med en härlig skånsk berättar röst, lite som han som berätta om Willy Wonka på 80talet)
För ungefär 1år sedan, kanske lite mer så fick Peter se "sin grill". Paret på Sminkören grillar ju som sagt mycket och dom tittar alltid på grillar om det finns möjlighet. Problemet var bara att "Peters grill" inte riktigt gick att köpa just då så han och hans allt fick åka därifrån... men han glömde inte... inte på långa vägar... Många gånger berättade han ivrigt för vänner och familj om just den där grillen, den där grillen som skulle göra det ännu roligare att grilla och kanske till och med ännu godare för det finns finnesser på den som är unika för just hans grill...
Så idag, beslöt de att de minsann skulle köpa den där grillen. Sagt och gjort. Peter, han var som ett barn på julafton...



Jaja... ok, slut på bertättar röst. Det är töntigt jag vet men det bryr jag mig inte om. Denna grillen har jag velat ha så länge nu så leendet är nästan i underkant.

Våran gamla till vänster, Nya Habaneron (Bara namnet är ju svincoolt) till höger. Större på alla sätt.


Framförallt - Nivåer!! Klotgrillar (Som jag och min blivande förespråkar) har inte nivåer som te.x gasol (Usch) eller "vanliga" rektangel formade grillar, men denna har det.


Hur coolt är inte detta?


På återseende.

8 kommentarer:

Den blivande sa...

Vissa män har bilar som intresse... men inte du, du har en grill ;)

Puss på dig

Sue sa...

Hihihihi det var ju riktigt kul ju!!!!!!!!

Jag gillar ju inte gasolgrillar då jag tycker att man mister "Grillkänslan" men jag kanske får tänka om....får nog göra ett inlägg om det.....

Fint ni börjar få det! Projektet ser ju kanon ut ju!!!!!

OCH PETER!!!!! Ge din blivande mer BLOMMOR!!!!!
När du ändå är i farten kanske du kan påminna min man oxå ...heheheh

Kram på er!

Mamma Annika sa...

Då får vi väl hoppas på fint väder i sommar så du slipper stå ute i regnet o grilla ....

Malena sa...

Men du är ju go ju! Härligt, vilken grill. Och vad fint ni gör. Snart dags för en träff och se det i verkligheten!

KRAM!

Anna sa...

Jag langtar redan till flera grillaftonar i Augusti/September.
Ni ar goa ni! Langtar jattemycket att fa traffa er, det har varit alldeles for lange sedan!
Kram kram

Mamma Ewa sa...

Ja ja den är Cool!!!
Det blir även jättefint i trädgården, vi vet, för vi cyklade förbi igår en snabbis!
Må så gott!

Muris sa...

jag gissar på den 7 Juni (min födelsedag för övrigt), och jag tror det blir en liten pöjk.

Muris sa...

Jäklar vad nöjd Peter ser ut, nu fick du din Habanero..finally :D