tisdag, maj 05, 2009

Förberedelser

Idag har vi (jag) fixat lite inför både förlossning och bröllop.

Jag har nästan packat klart allt jag ska ha med mig till förlossningen, det är så mysigt att stå i och vika ihop små små kläder till någon man alldeles snart kommer få lära känna. Jag har även fixat en tid på familjerätten inför faderskapsintyget. Rätt lustigt det där, att är man gifta är det självklart att maken är far till barnet men är man "bara" sambos så gäller inte det.

Har skickat in papper om hindersprövning och anmälan om efternamns byte. Verken jag eller Peter har tidigare fyllt i sådana här papper och vi skrattade båda när vi läser.
Såvitt jag känner till så är jag och min blivande make/maka inte helsyskon eller släkt med varandra i rätt upp eller nedstigande led. Det kanske är vanligare än man tror att syskon gifter sig med varandra. Oavsett vad så är inte jag och Peter släkt och nu är det klart, jag kommer från och med 5 september ha samma efternamn som min make och vårt barn.

Har också hunnit med ett besök hos barnmorskan. Alla värden är som de ska och jag följer kurvan normalt. Vad det beträffar vattnet i min kropp så får jag dras med det tills lilla bebisen behagar komma. Idag låg hjärtljuden på 128 slag vilket enligt teorin innebär en pojke. Så tro mig att det är någon här hemma som helt plötsligt är mer än säker på att han har rätt. Men vi vet ju alla att en mamma känner bäst eller? Kollade även idag om lilla bebisen har fixerat sig och det har hon/han och jag är gången så långt så det är bara för bebisen att komma nu, och då vill ju jag att det ska bli NU!

4 kommentarer:

Sue sa...

Snart är det dags! Kommer ihåg när man packade väskan så allt skulle vara klart!
Med första hann vi inte....Ollie ville ut och jag bara rafsade ihop något!!! hihi

Tänk att ni snart ska gifta er!!!!! Det är så skoj och det bästa jag gjort!!!!!!

Jo, ska du ha din möhippa 6 månader efter bröllopet? Jag menar...så du kan ta en redi bläcka oxå??!! hihihi

Många kramar!

Malena sa...

Komsi komsi bebisen lilla, komsi komsi!
Åh vad spännande. Den där väskan kanske kommer väl till pass innan man minst anar :-) Lika bra att den är packad!

Och hjärtslagen bekräftar teorin om en liten Mackelelle!

Komsi komsi!

KRAM!

Anonym sa...

Nu måste jag lägga mig i debatten om vad för en liten krabat som kan tänkas titta ut! Båda mina barn är pojkar och har legat på hjärtljud kring 135-140, alltså inga flickor här inte!!

Lycka till med vad det nu än blir!

Kram, Tina

Sue sa...

Theas hjärtljud låg mellan 130-140!
Så det så!
hihihi

Kramet!