söndag, maj 10, 2009

Heldag i Hertered och Älg på E4.an

Idag har vi varit i Hertered och fått se det lilla underverket. Otroligt söt liten tös det där.

Hej världen


Om ca 4 veckor... :) (10:e Idag, mamma hade fel, men det visste hon ju om... hon är bara otålig)


På vägen hem, mellan Ljungby och Värnamo så stod det helt plötsligt en Älg mitt framför oss, så från 110-120km/t ner till 0 fick gå väldigt fort. Jag satt med kameran i hand av en ren slump och när jag insåg att Elisabeth "Stig Blomqvist" Helgesson hade sett, hunnit reagera och bromsat i tid så försökte jag ta en bild. I all stress blev det lite knas med fokus/blixt osv men.

Två stycken ben syns brevid pilen.


Och i allt det här kommer det 50 ton lastbil bakom som är förbannad för att det står en bil stilla mitt i vägen, så han får bromsa hårt och blinkar med helljusen på oss, för att då se vad vi har stannat för, då slänger han på sina varningsblinkisar istället... Tur att Elisabeth var vaken och en senare reflektion från alla i bilen (Bettan, Jag, Tessan och Mormor Elsa) - Stackars Älg.

2 kommentarer:

Sue sa...

Usch så otäckt!!!!! Tänk på vad som kunde ha hänt!!!! Vill inte ens tänka det!!! Tur att allt gick bra!!!

Kram på er alla!

Malena sa...

Usch och fy för älgar vid vägkanten...