måndag, maj 04, 2009

En helt vanlig Måndag...

... så sitter man här och ska blogga.

Det man kan säga är att solen har få flytta på sig till "fördel" för dom mycket fina gråa molnen och den mycket trevliga hårda vinden, superbt! Tackar vi för. Vem vill ha sol och värme liksom?

Min blivande fru är en vattenballong numera, det är en rätt bra beskrivning. Hennes fötter ser brutna ut, hon saknar vrister och knän... och ändå så räcker det med att bara titta på henne så blir man glad, inte åt hennes krämpor men åt hela henne. Hon lyser så där härligt som bara hon kan.
Mindre än en månad kvar nu till Dagen B (D).
Jag är HELT övertygad om att det är en pojke nu. Lika säker som Bettan är på att det är en flicka är jag på att det är en pojk. Någon har ju rätt i alla fall :) Lika lyckliga blir vi dock, hur det är blir.

Vårat potatisprojekt har känts som ett förlorat lopp för mig, Bettan har redan fått grönt i sin för länge sen medans det har stått still i min stora blåa tunna... tills för några dagar sedan! I´m back in the race! Det börjar minsann bli grönt i min nu också. Sen är ju frågan om det kommer bli ätbart eller ej...

Imorgon Tisdag är det Chelsea - Barcelona i en avgörande Champions League semifinal. Tror ni att jag kommer vara människa då? Ni som vill kan väll tänka på mig där kring 21:00 snåret, och ge mig och "di blåe" ett par tummar. Den 8:e mars 2005 vann vi med 4-2, repris tack.

Apropå sport, det är Hockey VM ... vem har fattat det? Ännu bättre, vem BRYR SIG?
"Hej, låt oss nu har en tävling som vi kallar för VM, som ska gå samtidigt som NHL slutspelen, så lagen inte får ta hem sina bästa spelare - Det vore väll en tittar succé?". Det är inget VM om inte lagen ställer upp med bästa mannskap - punkt.
Lika ointressant som att se gräs växa... eller att se Liverpool spela fotboll.
... tacka vet jag OS.

Den där knodden i Härtered förresten är fortfarande icke namngiven, det finns namn men än är inget bestämt så hon får gå under smeknamnet "Bebisen" tillsvidare. Vi får åka ner och hälsa på familjen så fort det finns möjlighet.

Hoppas alla mår bra och att ni ler mycket, det är viktigt att le, tänk på det.

3 kommentarer:

Malena sa...

HÖRRUDUDU!
Liverpool spelar briljant och rolig fotboll och Kuyt sliter hårt varje match! Och snygg är han också! Så det så :-)

Jag har heeeela tiden sagt att det är en pojke, Mackelelle ju :-)

Kram på er godingar!
/Faster Mallan som ber att han kommer ut den 17 maj

Sue sa...

Ha ha haha ha ha mitt i alltihop så kommer det fotboll hihihi...ni är roliga1!!!

FLICKA har jag ju sagt ju!!!!

Kramet på er

Mollan70 sa...

Då har ni inte så lång tid kvar till er lille prins eller prinsessa tittar ut.
Lycka till.
Jag är inte ett dugg avundsjuk på din fru nu under sista graviditetsmånaden.
Det är så tungt o jobbigt...