måndag, mars 28, 2011

"Tvåbarns pappa, han och barnen"

Tänkte att jag (Pappan till Clara och Charlie och tillika man till den som bloggar här mest) skulle göra en uppdatering på hur jag upplever förändringen som ett barn till innebär.

Att bara få säga till folk i vilket sammanhang som helst, "Jo jag har barn, tvåbarns pappa till en flicka och en pojke" är häftigt. Vi är verkligen en familj nu, även om vi var det innan också men än mer nu.
Sen så har man ju helt plötsligt fått börja säga "han" istället för "hon" som jag har gjort sedan Clara kom och så länge Charlie låg i magen. Första veckan var Charlie bara en hon, det var riktigt svårt att få in "han" i vardagen :) Sen så heter Charlie Clara och vice versa ibland men det är förlåtligt anser jag. Sen så är ju även barnen, barn i pluralis något nytt. "Älskling, sätter du in barnen i bilen?", "vad ska vi göra med barnen idag?" Barnen... BARNEN - jisses :)

Allmänt då, jo min älskade fru som vanligtvis underhåller er här är fantastisk på alla sätt och vis. Hon tar nätterna (som jag verkligen hatar, aldrig varit en natt människa) utan att klaga något nämnvärt. Hon håller ihop trådarna så att hushållet inte stannar upp helt, jag är ödmjukt - "vardagsglömsk". Jag glömmer allt mellan himmel och jord hur enkelt som helst, att-göra listor, vad som ska handlas etc. Så med sådant backar hon upp mig. Och hon har till och med tid över att ge mig en puss och en klapp då och då :)
Era kommentarer genom allt som varit har verkligen varit superkul att läsa och det ar betytt mycket för Bettan att ni tagit er tid att plita ner en rad eller två med pepp och tankar kring de ämnen som hon bloggat om, även jag passar på att tacka er läsare.

Nu återgår jag till min familj och njuter av att vara ledig ett tag till.


7 kommentarer:

Anonym sa...

"Jodå, båda mina lillebröder har två barn var" Det är stort för mig att säga!!!

Kram från stolt storasyster <3

Anna sa...

kan verkligen tanka mig att det ar en haftig kansla. Att fatt skapa nagot sa fint maste vara kanon och fa se hur barnen vaxer upp, lar sig nya saker och bara ar sota och goa!
jag langtar jattemycket att fa gosa och mysa med finaste familjen :)
puss puss

farmor sa...

Jag har väldigt svårt att fatta att min lille pojk är tvåbarnsfar!
Minstingen är ju alltid minst!
Hoppas ni har det bra hela lilla familjen
Kram

Li sa...

Vad roligt att du bloggar ett inlägg och kul att läsa om hur du upplever vardagen nu. Namnfel får man leva med, min fader han brukar gå igenom ALLA sina döttrar, fru och barnbarn innan han kommer fram till rätt person som han menade-så var inte för hård mot dig, dessutom är ju clara och charlie lite lika i namne =O)

mormor Annika sa...

Puss o Kram på er alla :)

Elena sa...

Ja, det är STORT det här med att vara förälder!! Finns inget bättre!!:) pussPuss

Jessica A sa...

Vilket underbart fint inlägg, sådär vardagligt från en pappas synvinkel. Så enkelt men ändå så fullt av kärlek....

Kul att få se/höra din syn på det "nya" livet.