tisdag, mars 15, 2011

Hej hopp!

Här blev det inte tätt med inlägg, som jag skrev innan så vill man ju bara snosa och gosa med sina små barn den här tiden, men lite ska jag väl hinna med att skriva :) Allt gick bra på BB igår, hörseltestet blev godkänt och PKU testet är gjort, så nu är det bara att vänta på svar.
Clara är SUPER duktig på att hjälpa till med sin lillebror, hon vill gärna vara nära och ha koll på vad som händer.
Charlie är super duktig på att sova på dagen, dock inte lika duktig på natten ;), han har lite svårt att komma till ro vilket innebär att jag inte får sova så mycket, så jag är jättetrött. Men vem har sagt att man ska vara pigg och utvilad när man har en fem dagars bebis, nä det är väl såhär det ska vara. Än så länge är det inga tecken på någon kolik eller något annat som skulle kunna ställa till det. Igår hade han sitt första skrik pass, från och till, mellan 20-23:30 då han somnade gott hos sin pappa, och jag fick sova i två timmar innan han ville äta igen. Tänk att man kan uppskatta två timmars sömn så mycket. Idag hoppas jag att vi ska komma ut lite i solen, men det får nog bli i efter middag om solen vill stanna kvar så länge.
Ha nu en super härlig tisdag alla fina läsare och TACK TACK TACK för alla gratulationer och fina ord om våra fina barn, det värmer i hela kroppen.
Första badet här hemma, Clara var jätteduktig och ville lära lillebror hur man plaskar :)
Stor måste får vara liten ibland med :)

5 kommentarer:

Farmor sa...

Ja det är klart att man måste få vara liten, hon är ju faktiskt en liten storasyster! Men makalöst go!
Kram till hela lilla familjen!

Elena sa...

Bra att Clara lär lillebror att plaska!!!:) Skönt att allt gå bra...:)PussPuss

Li sa...

vad härligt! jag förstår verkligen att du inte hinner blogga ;O)
Sista bilden med kommentaren "stor måste får vara liten också" är bara älskvärd! =O)
Hoppas ni fick och fått en fantastisk dag!
=O)

Anonym sa...

Åh så mysigt det ser ut med en liten bebis....blir allt lite avundsjuk.
Hon ser så stolt ut storasyster...och vilket härligt namn ni valt, gillar Charlie skarpt.

Ha det så gott och hoppas han vänder på dygnet till din fördel så du kan få sova lite....

Kram kram

Anna o Wille

Anna sa...

Helt underbara!! saknar er och langtar till Juli! puss puss