tisdag, mars 01, 2011

Nytt i köket

Här har det inte blivit någon bebis än, men det lilla underverket där inne gör sig påmind varje dag. I lite mer än en vecka nu har jag haft förverkar då och då, men det avtar efter någon timme, vilket jag tycker är tråkigt. För nu vill jag att lilla bebisen ska komma. Lovar att underrätta er om det händer något :)

Lite nytt i köket har det blivit nu, vi har sen vi flyttad in haft barbord i köket vilket inte är så praktiskt när man har barn. Vi har med andra ord inte använt "köksbordet" sen Clarisen började äta med oss. Istället har vi suttit vid matsals bordet i vardagsrummet. Inte så praktiskt med det har funkat. Clara har istället använt barbordet som koja och gömställe för att göra hyss under. Efter diskussioner fram och tillbaka om vad vi ska ha för möbler har vi nu enats om nya möbler. Vad tycks? Är så skönt att kunna sitta i köket igen :) Nu är vi ute efter en vit tripp trapp från stokke, så om någon har en till salu är vi intresserade.

Gammalt
Nytt

14 kommentarer:

Farmor sa...

Jätte jättefint!!
Härligt att kunna sitta i köket eller hur??
Hoppas lille beben kommer snart......
Kram

Anonym sa...

Åhh vad fint det blev! Kanon snyggt! Kolla efter tripptrapp på blocket! Ett tips! O jaa vi väntar för fullt på bebis!! Kram /Emelie & Stina

Anonym sa...

Blev kanonfint...finns nog tripp trapp stolar på blocket, vi köpte Willes där för ett tag sedan och då fanns det ganska många. Lycka till med allt och hoppas att den lilla bebisen vill titta ut snart. Vi är ju nyfikna...:) Kram Anna o Wille

Anonym sa...

Mycket snyggt! Blir ju som ett helt nytt kök!!!
Mitt tips om 30 mars är väl inget ni eftersträvar nej :) Hoppas hAn kommer snart!!!

Kram från Mallan

Emma sa...

Det blev SÅ SNYGGT!!! Me like : - ) O jag vill också ha ett vitt bord! Kanske måla vårt i sommar?!
Var köpte ni de?

TACK sötis för din värmande kommentar! Ni verkar vara så jordnära båda två & Clara verkar vara en väldig rar & söt tjej så jag är helt säker på att er lille bebis kommer att få de mycket bra hos er.
Förstår att du LÄNGTAR så nu!! De gör jag också! : - )

Verkligen kul att få se fler bilder från ert fina hem! Kul att få inspiration!

KRAMAR i tusen & ta hand om dig!

Mia systeryster sa...

Gud så fint ni har det=D
Bebisen kommer nog vilken dag som helst! Va spännande=D
Sv: hmm jag erkänner, jag tog en kaka;)

Anna sa...

Blev kanon fint! Tack for gratulationerna igar :)

puss puss

mormor Annika sa...

Det blev så fint och ljust med vita möbler och att Clara kan sitta vid bordet i sin barnstol är väl det bästa :)

Tina sa...

Så fint det blev!!!


...och förresten så kommer bebisen den 10 mars och är fortfarande en pojke!!

Kram på er!!

Jannie sa...

Så himla snyggt det blev!Men jag gillade iofs så som ni hade innan med,men det är ju självklart lättare med ett matbord i köket...
Kul o känna lite förverkar,men det är klart man vill att underverkat som komma NU!hi hi hi
Va rädd om dig!Stor kram

Elena sa...

Super Nice!!!!:)

Anonym sa...

Jättesnygga möbler! Stilrena men ändå lite roligare! Själv börjar jag också tröttna på ek lite grann (har en del det). Men man får väl byta ut lite efter hand = ). Ha det gott!
Kram Johanna och Selma

Li sa...

middag i köket är riktigt mysigt och då är det bra om det är funktionellt, även om båda köksbilderna var riktigt fina! =O)

Jessica A sa...

Snyggt och fräscht, vitt funkar alltid tycker jag!