fredag, mars 04, 2011

Vecka 37

Ingen bebis än, men vi får väl hoppas att den kommer snart. Man är ju lite otymplig så här mot slutet, svårt att ta på sig strumpor och skor när den stora magen är ivägen. Ta sig upp när man sitter och leker med Clara på golvet är ju inte heller helt enkelt. Var hos barnmorskan i tisdags och allt låter bra, bebisen är nu fixerad. Så nu hoppas vi att det lilla hjärtat där inne vill komma ut snart. På tisdag blir det ultraljud igen, hoppas att allt är bra då med.

Nu väntar mysig tacokväll med bäst Elena och hennes fina familj, en mycket trevlig fritidssysselsättning :)

Vill tacka er alla så otroligt mycket för era fina ord, det är så roligt när ni skriver lite till oss. Tack sötisar :) Har själv varit lite dålig på att kommentera inne hos er på sista dagarna men om inte ikväll så imorgon ska jag hälsa på hos er alla det lovar jag. Puss till er mina fina bloggläsare

Vecka 37
I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm.

Från och med den här veckan är inte ditt barn för tidigt född.

De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten.

Vid födelsen har ditt barn 300 ben i kroppen medan vuxna har 206, flera är ganska mjuka till en början. Vissa av benen växer samman i barndomen.

37+ bilder med mobilen (har ju inte super koll på det här med nya telefonen, men man måste väl kunna ta hem en ny kamera till den?)

7 kommentarer:

farmor sa...

Nu är du välfylld kan man säga........
Wow, nu väntar alla ,och du mest av alla!
Kram, nu åker vi iväg en sväng till dom andra barnbarnen. Ha det så bra som det går, krama resten av familjen.
Vi ses snart

Lizette sa...

Vilken härlig kula där ;) Nej nej inte än får bebisen titta ut, några dagar till har jag ju gissat på,hihi...
Trevlig Helg...

Lina sa...

Jag tror det blir bebis den 20 och att det är en flicka!
:) Och när det väl blir så kommer Stella kännas så stor, roligt!

Anna S sa...

Jösses vad stor magen är nu! Fiiin!
Knip ihop till den 29:e :).

Kramis

Li sa...

åh, vad längtan måste vara stor! =O)
Fast jag tror ändå på mitt datum som jag gissade på ;O)
Du strålar som alltid, trots att det måste vara knepigt med strumpor och andra saker =O)
Jag tycker det är så roligt att följa din blogg och väntar med spänning ;O)
hoppas tacokvällen var toppen, det låter ju så iallafall=O)

Elena sa...

Tack för igår mina söta:) Lika trevligt som alltid!!!:) Puss mina goa!

Sandra sa...

Vilken STOR FIN mage! =)
Har börjat sakna den tiden lite..! Men det ska ändå dröja ett tag till nästa gång! :)
För er är det nära nu!