tisdag, mars 22, 2011

Blue is the colour...

fotboll is the game, när maken läser detta ser han fram emot ett långt, långt inlägg om fotbolls laget Chelsea. Men så blir det inte, i stället blir det blå är färgen, och kläder är saken :) Nu har familjerna varit här och firat vår lille Charlies ankomst, han har fått massor med fina kläder i olika nyanser av blått, givetvis andra färger med, men det finns nog inslag av blått i det mesta. Hade vi fått en flicka hade det funnits en uppsjö av klänningar, kjolar, och annat i rosa, lila, "flickiga färger", visst kan han ha en rosa body på sig, men en rosa klänning kanske inte är vad jag skulle sätta på honom :) Nu har han lite bodysar, pyjamasar, byxor och annat i lite grabbigare stuk, och han tackar och bockar, för alla sina fina presenter.
Jag skulle vilja ha lite hjälp av er där ute, nu när man har handlat flickkläder i två år och hittat sina favorit affärer så ska man helt plötsligt börja handla pojkkläder, så snälla berätta för mig var man hittar de bästa pojkkläderna :) Tack på förhand!
Här är han godingen i mössa från Lamina design, handgjord av mormor.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Och ännu mer kommer ;) Vi har ju inte ännu uppvaktat godingen <3
SÅ SÖT HAN ÄR!!! Och mössan är underbar, precis som han.

Kram från Mallan

mormor Annika sa...

Han är ju så söt som man bara kan bli :)

Rantamor sa...

Den mössan blir nog god att sova i ute nu innan sommaren kommer.
Vilken duktig mormor han har som gör så fina saker.
Och söt var Charlie precis som sin storasyster....
Kan det bero på att det är snygga föräldrar me ??? =D

Ha d gott i vårvärmen.

Anonym sa...

Sötnosen=)
Jag har handlat mycket kläder på kappahl och lindex, men även hm lite sämre kvalle bara men helt ok.
ha det gott Emma och Nisse

Li sa...

åh så underbart!
Jag älskar barnkläder!!! Och det är en SÅ himla bra present!!!=O)
Men tyvärr har jag inte något tips på pojkkläder, det är orättvist och inte alls lika mycket som till tösabitar, enligt min uppfattning som moster till två pojkar!
Och vilken liten, liten sötnos bild du bjuder på =O)

Anonym sa...

Hej!
Är inte till någon hjälp vad gäller pojk kläder, skulle bara kommentera den underbara bilden på Charlie med mössan! Vilken härlig bild =)
Kram Jonna

Maria och Sol sa...

Men du vad söt han är! Och vilken underbar liten mössa.

Elin sa...

men gud vilken liten goding, kan man bli sötare :) Jag har ju inte heller handlat pojkkläder men jag måste ändå säga att jag tycker att lindex har mycket fint! Kram på er och hoppas ni får sova mycket inatt!

Jessica A sa...

En sån liten goding, kan inte fatta att det är vår tur om bara några månader!! Och nej, vi vet inte om det blir en kille eller tjej men tror på kille vilket vi gjorde förra gången oxå - man kan ju inte ha mer än fel!? Och det spelar ju ingen roll.... elller hur?

Kram

Vivvi sa...

Åh sicken goding! Vad gäller killkläder så har jag handlat mycket på hm och lindex,det som är tråkigt är att det sällan finns så stort utbud som av flickkläder :o( Men man lär sig att leta ;o) Hoppas allt är bra med hela familjen. Kram/ Vivvi

Anna sa...

Vilken sotnos!!!!! manga kramar och pussar

Anna S sa...

Men lilla gosingen i skinnmössan. Vad duktig din mamma är som gjort den själv!

Tyvärr har jag inga bra tips på killkläder som du förstår. Men jag tror nog att Lindex & KappAhl har lika fina kill- som tjejkläder.

Ha en underbar dag fina Bettan!

Kram

Elena sa...

Så söt han är i sin mössa:) Lager 157 finns mycket kill-kläder, enligt Lotta iallafall!! Vi kan åka dit en dag tillsammans. Puss

Tova sa...

Åh, det där upptäckte jag också när jag fick en pojke, haha!! Alltid gått runt och beundrat alla söta klänningr i butikerna, men för pojkar finns ju bara jättetråkiga plagg... (speciellt om man hatar blått som jag!)
Usch, bara därför får man ju typ handla från "flick-avdelningen" om man vill ha härliga färger och mönster :) och rosa på pojkar är absolut inget fel, hihi!

Jannie sa...

Lilla sötnosen då!
Du kan väl även hälsa din karl att Chelsea lär åka ut mot Manschester...ha ha ha

Håller med dig helt!Utbudet för pojk är uselt om man jämför med flick.Jag köper det mesta via nätet.Molo,Geggamoja,Villervalla osv.Har lite roligare grejer.Annars tycker jag Lindex är riktigt bra,HM ibland och sen har ju Zara en del oxå.
Jag har aldrig vart på ÖF.Tiden räcker liksom inte till...Men sångstunden idag var helt ok.Rätt mysigt ändå.
Hoppas ni får en fantastisk dag!
Massa kramar

Sandra sa...

Men Oh! Sötaste killen o sötaste mössan!