fredag, mars 25, 2011

Knorrhanen...

Japp så kallar vi honom. Vi tror nämligen att det är så att Charlie har en liten släng av kolik eller bara vanligt magont. Han skriker nämligen inte utan bara knorrar och morrar, spänner sig, fiser och magen blir uppblåst. Så jag har fått ändra min mat något, hej då till lök, broccoli, paprika, choklad, kolsyrade drycker, kryddad mat. Semperdroppar började vi med igår och hoppas att det kommer hjälpa. Vad det gäller sömn så har han nån varannan kväll sovning, ena kvällen sover han jättebra andra kvällen sover han nästan inte alls. Detta innebär att varannan dag är jag jätte trött. Så nu vill jag ha lite hjälp av er där ute igen :) Är det något mer ni vet att man ska undvika som kan vara jobbigt för lillens mage och framför allt vill jag ha lite mat tips på skonsam mat för mig.

Här är han väldens goaste knorrhane som har kunnat fästa blicken i en vecka nu

19 kommentarer:

Anna S sa...

Mjölk eller mjölkprodukter kan ju vara en bov i dramat.

Nicole var också jätteknorrig och då hjälpte Windi pysventiler väldigt bra på kvällen.
http://www.windi.nu/

Nu ska jag läsa din förlossningsberättelse :).

KRAMAR

Rantamor sa...

Knorrhane eller inte så är han en snygg liten kille som kanske vet vad han vill...lite fisig som karlar är mest....eller ???
Läste din förlossningsberättelse...så duktiga ni var ...fast mest du förståss.....

Tjingeling ha en finfin fredag och hoppas att Knorrhanen somnar sött ikväll...

Li sa...

har ingen erfarenhet eller råd att dela med mig av, men måste skriva Jises vilken goding och vilken modellbild-look =O)
Ha en trevlig helg

Farmor och farfar sa...

Världens goaste knorrhane!
Kram

Anonym sa...

Så söt Charlie är, så lik sin storasyster! Kram /Emelie & Stina

Anna S sa...

Sötaste knorrhanens mamma har en award att hämta inne hos mig.

Puss o kram

mormor Annika sa...

Så fin han är :)

Sandra sa...

Vad lik han är Peter på den bilden! =)
Jag har nog inga bra mat-tips, jag åt det mesta, undvek väl egentligen bara broccoli och vitlök, och för stora mängder vanlig lök. Hoppas det ordnar upp sig snart!

Anonym sa...

Vad trevligt det är att läsa om eran vardag. Jag gav Sol miniform vilket funkade toppen.
Trevlig helg.

Lizette sa...

vilken liten goding =)

Cicci Lilja sa...

Hallå! Vilka fina ungar du har, å så kul att du lägger upp bilder och skriver om er vardag så man kan följa er :) Vad gäller kolik så hade en av mammorna jag umgicks med under min föräldraledighet problem med sin bebis och kontaktade en kvinna i Stenungsund som forskar om kolik på Sahlgrenska och också är en av två i landet som får utföra akupunktur på spädbarn vilket hjälpte för den familjen. Kanske inte blir aktuellt för er men om det inte går över så kan ni ju undersöka alternativet närmre :)

Anonym sa...

MEN så söt han är!!!

/Malena

Johanna och Olle sa...

Hej på er!
Tycker Charlie var lik sin mor på bilden, men även sin syster.. Ska bli spännande att se vem han liknar senare.. :)
När Olle var lite så kunde jag inte äta vitkål (pizzasallad) allt, så jag undvek det samt lök och sån mat som man själv kan bli "gasig" av typ.. :) Hoppas ni mår bra!
Kramar!

Anonym sa...

Helt ljuvlig liten kille ni har...hoppas du kan hitta boven i dramat när det gäller magen. Jag som älskar Tacos i alla former kunde inte äta det alls så länge jag ammade...

Det är nog bara att försöka testa sig fram och skriva upp vad man äter...

Lycka till!!

Kram Anna o Wille

Mia systeryster sa...

Så söt han är. Jag kommer ihåg när min ena son var gasig och knorrig, då masserade jag, cyklade med hans ben, så att han skulle få ut gaserna, har för mig att det underlättade(det är 22 år sen nu;)
Kram

Anonym sa...

Sötnos!!

Kramar till hela lilla familjen!

//Tina

Anonym sa...

Hej! Jobbigt med varannan natt sömn...tur att det räcker med att titta på de små liven så är det värt all sömnbrist i världen =)
Maya har aldrig haft problem med magen och jag har alltid ätit väldigt regelbundet och näringsrik mat, lite mejeriprodukter och onyttigheter. Vet inte om detta har bidragit eller om vi bara haft tur!
Lycka till och hoppas att det ordnar upp sig!
Kram Jonna

Jannie sa...

Är det ok om jag kommer o käkar upp den lilla goingen??SÅ SÖÖÖÖÖT!

Jag är inge vidare på det där med maten tyvärr.Har bara hört att stark mat ska vara tufft för de små.
Jag vet att Minifom-dropparna däremot tydligen kan göra mirakel!
Men hoppas Semper-dropparna hjälper.

Förstår dig absolut om du inte vill åka till Ullared med guldklimpen.Såg en som hade med sig ett litet litet knyte där.Måste erkänna att det gör ont i mitt hjärta...Bättre o vänta!
Men tack!Kul att du gillade fynden.
Är oxå helt såld på Brio!
KRAMAR

Emma sa...

Heeeej min vän!!

Hur mår ni? Jösses som jag tänkt på er! Varje gång jag ska kommentera så har lilleman tagit min uppmärksamhet ; - )

Hur har ni de? Löper allting på eller är lillen fortfarande vaken om natten?

Han är ju så SÖT er lille grabb! : - )

Nu hoppas jag att ni njuter en massa som ni säkert gör ; - ) O ta hand om varann!

Stora Kramar till er från oss