lördag, mars 05, 2011

En härlig dag

Nu är den här, den underbart härliga vårsolen. Vinden är lite kylig men solen värmer riktigt skönt om man står i lä. Förmiddagen spenderade vi ute, jag njöt av solen medan resten av familjen lekte i den lilla snö som ligger kvar på marken. Efter lunchen tog vi alla en fem minutare eller Peter gjorde det jag och Clara tog en två timmare :) Snart ska fondtapeten upp i lillbebisens rum, sen är det bara golv och lister kvar.
Jag har bakat lite bröd idag och då slog det mig att ni var ju några som ville ha receptet på det goda lingonbrödet jag brukar baka. Nu står det två sådana limpor i ugnen och det luktar såååååå gott. Bättre sent än aldrig ;)

3dl vetemjöl
4,5dl grahamsmjöl
3dl mjölk
3 tsk bikarbonat
3dl lingonsylt

Blanda ihop allt, häll upp i bakform och grädda på 200 grader i mitten av ugnen i ungefär en timme.

7 kommentarer:

Elena sa...

Ser mysigt ut. Å det där brödet har man ju gjort några gånger;)!! Puss

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni haft....vi har packat och kört upp till Jönköping för att fira min käre storebror. Imorgon bär det iväg till Sälen en vecka...
Vi hörs när vi kommit hem igen...!!

Kram
Anna o Wille

Anna S sa...

Härliga bilder!!
Hoppas ni har en mysig kväll1

Kramis

Anonym sa...

Ja, visst är det härligt att solen äntligen lyser!! Själv har jag jobbat hela dagen men har ju kunnat titta ut och se solen i allafall!! Det där brödet får jag nog prova nån gång!!
Hoppas ni får en fortsatt härlig helg!!
Kram Elin

mormor Annika sa...

Vilka fina bilder !
Inte att ta miste på att hon har pappas ögon tösabiten :)

Anonym sa...

Underbart härlig helg, med detta underbara väder!! Förlåt att jag varit dålig på kommentera! Ska bättra mig! Jag tänker på dig! Många kramar /Emelie & Stina

Jannie sa...

Underbara bilder på dina goingar!
Kram kram