fredag, december 02, 2011

Vilken natt

Visa dagar och nätter är lättare än andra eller vad säger ni??? Igår vet ni ju att det var en något bökig förmiddag, jag kan säga att det fortsatte så även under natten.
Ibland har jag lite svårt att somna på kvällarna och kan ligga och vrida och vända mig i timmar. Igår var det så, runt halv två tror jag att jag somnade och vid två vaknar jag av Charlie. Går in till honom med vällingen och möter en kille som är klarvaken och leker. Bara att lägga honom igen och vällingen gjorde sitt.
Lägger mig och somnar direkt, men vaknar lika fort av något jag inte är van att höra. Små tassande Clara fötter, hon kommer in till mig och berättar att Charlie minsann lekt men att han sover nu. Hon la sig bredvid mim men somnar inte förens halv 5. Gissa om vi är trötta idag???
Så idag har vi haft tidigt fredags mys med popcorn och film. Lyckades även få båda barnen att sova samtidigt idag så, då kunde jag också vila mig lite. Hur har er helg start varit?

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Myspys med popcorn ...de e bra :)

jessica a sa...

Låter inte alltför härligt! Vi har ju tur och har en liten kille som sover hela nätterna i stort sett hela tiden och nu har vi haft 5 nätter utan liten tjej i sängen med så jag känner mig ganska utvilad. Men vet ju att det kan vända imon...
trevlig lördagkväll på er,
kram j.

Anonym sa...

Tufft att inte få sova på nätterna. Vår helg ser ut som följande sambon varit på julbord= ingen nytta av honom på hela lördagen, Jag o Sol var på tjejmiddag igår, idag har mina syskonbarn varit här o ikväll blir det mat hos andra systern.
Imorgon hoppas vi på ok väder så man kan gå på julmarknad i Apladalen.

Maria o Sol

Li sa...

åh det finns inget värre än nätter när man vrider och vänder sig och lite panikartat tänker "ha inte panik men då måste sova"
och det är väl klart att syster vaknar och funderar varför bror leker, man kan inte låta bli att le =)
låter som en perfekt fredag om man är lite trötter-härligt =)