torsdag, december 22, 2011

Dan före dan före dopparedan

Här kör vi fortfarande nässpray och alvedonkur, så att jag ska kunna orka med allt som ska bli färdigt. Trotts att jag varit sjuk i flera dagar känner jag att jag börjar komma ikapp. Stod utanför mataffären idag i stort sätt ensam klockan 08. Så smidigt och enkelt det gick inget folk i affären och inga barn i kundvagnen. Igår var mormor och morfar snälla och hjälpte oss få hem en gran. Det blir lite jobbigt att göra det när man är själv och Peter är ju sällan hemma så tidigt att man hinner in i någon affär. Granen var mer en perfekt, vi är så nöjda så jag tycker att vi kan göra detta till tradition att mormor och morfar väljer granen. Clara var helt överlycklig och klädde granen omsorgsfullt och sjöng. Med ljus och skör röst kom det -Ängel, sjärna, himmel... Lät som en egen komponerad sång, och självklart lät det otroligt vackert i mina öron.
Jag är ju smått perfektionist och kontrollfreak (vissa som känner mig skrattar säkert nu och säger SMÅTT...) men nu får jag ställa mig åt sidan när det gäller vad jag tycker ska sitta i granen eller inte. Peter skrattade åt oss igår, mor och dotter lika passionerade över att klä granen. Emellan åt hör han oss gnabb - Jo, mamma den ska vara med - Nej, Clara dom ska inte vara med.
Det var verkligen så roligt och klockan drog iväg sent och granen blev som den blev, där sitternog när 100 "kulor" och hade vi haft hundra till så hade de säkert hängt där med :)
Nä nu sover barnen, så jag ska ta tag i skinkkoket och köttbullerrullandet. Vi hörs!
Mäster dekoreraren ;)

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilken härlig gran ni har...
snyggt snyggt och tur att du hade en så duktig medhjälpare...

En God Jul önskar jag dig och din gulliga familj....

Therese sa...

åhh lilla hjärtat så duktig. hur gick det för lilla charlie att klä granen?

Anonym sa...

Den blev ju jättefin! Hade förväntat mig en massa grejer lite hipp som happ nedtill, och lite glesare upptill. :)

Och så fint ni ser ut att ha hemma!

kram

Mormor Annika sa...

Den blev så fin , och bästa julgranspyntaren hjälpte ju förstås
till att det blev så fint :)

Li sa...

åh så härligt! =)
Jag är säker på att granen blev helt perfekt, när den kläddes med sån kärlek och omsorg! =)

Li sa...

ja, granen blev perfekt! Va fint!
(den syntes inte förrän jag uppdaterade sidan,därav en till kommentar ;)

Jossan sa...

Jättefin gran verkligen!
Va duktig Clara är som hjälper till:)
God Jul!
kram