fredag, december 30, 2011

Godmorgon...NOT!!!

Hoppas verkligen den här dagen vänder. Har varit uppe halva natten med två barn, vaknat med huvudverk och nu på morgonen ringde Peter mekanikern angående bilen... Ja vad ska man säga ...
Bara reservdelen kostar minst 5000+arbetet och till råga på allt har de inte tid före den 9 januari. TJOHO!!! Vad jag inte tycker det är okej. Varför ska vi alltid ha sån otur med allt. Idag blir det att jaga mekaniker och priser. Jag vill verkligen inte lägga så mycket pengar på bilen... VILL INTE!
Maken försökte tröstande med att vi har ju fina barn i alla fall och vi är ju friska, det är tur att han försöker hålla modet uppe och det har han ju rätt i. Ni kan väl berätta nått roligt idag så att jag blir på bättre humör ;)

Vilken tur att jag har de här små glädjespridarna <3

10 kommentarer:

Therese sa...

Nää du de är inte alltid lätt. Men jag tror att det vänder.

Anonym sa...

Usch det var ju inte roligt!!! Kolla med Jocke, vi lämnar vår bil på ett bra ställe med schyssta priser men jag vet inte vad det heter...

Jag kommer strax med en kasse mat, det är väl roligt ;) :D

Fina bilder på fina barn som ju, precis som min kloka bror säger, är det som betyder något!!! (Även om jag preciiiiis förstår hur du känner med bilen, jag avskyr att lägga pengar på bilen och på tandläkaren... Till vilken jag ska på tisdag, blääää)

Kram från Mallan

Mormor Annika sa...

Här skiner solen just nu !!!! Passa på att gå ut nu ...i trädgården behöver ni ingen bil ;)

farmor sa...

Man tänker aldrig på att bilen går och går, man tar det bara för givet, eller hur?
Så när något händer med den så går man fullständigt ner för räkning, dels inser man ju hur mycket man behöver den, och sen är det ju ALDRIG billigt att laga en bil!!
Hör av er om vi behöver köra på er!!
Ungarna är i alla fall underbara...
Kram
Har precis varit ute en långrunda, underbart väder idag!

Anonym sa...

Åh vad surt med krånglande bilar!
och lite sömnbrist så är det ingen toppen dag. Du får ta och unna dig något lyxigt ikväll ett bad, ett glas vin eller något annat.

Kram Maria o Sol

emma sa...

Skickar en Upppiggande kram till dej vännen!
Åh det är inte alls skoj när det krånglar med de där tråkiga delarna..
Vår panna krånglade bara någon månad efter vi flyttade in & då rök vi på både service och nytt filter mm. O det kändes väldigt surt då vi har dragit in fjärrvärme men med mycket olja i tanken så kunde vi ju inte bara låta de stå!
Fick ni fatt i någon annan bilmekaniker??
HOPPAS!

Vad ska ni göra till Nyår?

KRAMAR & GOTT NYTT ÅR!

Fröken M sa...

Nä, fy fasen va tråkigt - ett riktigt surt slut på året, men vet du , då förtjänar man en VÄLDIGT BRA START på det nya året istället ;)
KRAMAR

Elena sa...

Kramar till dig min Kära vän!!!!<3

Elin sa...

Nej fy vad trist, det finns ju roligare saker att lägga pengar på än trasiga bilar :( Men hoppas att ni får ett gott nytt år! kram Elin

Cissi sa...

Surt! Kanske kan trösta med att vi fick en sån dom om bilen i höstas... Men sen hade de tydligen tagit i från tårna, blev billigare, trots att det var ett större fel på bilen.. Ni kanske också har sån tur? Håller tummarna!