tisdag, december 20, 2011

Sressad???

Ja det är jag. Jag är fortfarande sjuk, tredje dagen med feber. Hur länge kan det egentligen hålla i sig? Jag som istället skulle, baka, fixa de sista klapparna, pynta en gran och kanske köpa en med. För att inte tala om julskinke kok och köttbullandet, när ska jag göra det??? Vaknade idag med ett hopp om att det skull kännas bättre i kroppen, men icke. Dess utom jobbar Peter alla agar fram tills på fredag och dessutom hemma så sent så alla affärer är stängda. Kan säga att jag har nog aldrig varit så här sen med julklapparna.

Men det finns små underverk runt om kring mig som verkligen ska ha ett stort tack. Jag är så glad att jag har familjen nära när man blir så här sjuk. I helgen har barnens farmor och farfar varit till stor hjälp då både jag och peter var dåliga. Och mamma som har kommit med mat då jag inte klarar av att stå i köket. och idag kommer faster Mallan och tar ut Clara för att åka pulka. Gissa om jag har haft dåligt samvete för stackars Clara som är frisk och har fått sitta inne med sin sjuka lillebror och mamma. Tack så mycket för att ni har ställt upp på sjuklingen.
Jaja jag hinner nog med allt i sista stund ändå ska ni se, det gäller bara att lägga på den där extra växeln när jag blir frisk. Det gäller att hålla modet uppe. Piggare och gladare blir jag av att starta dagen med ljuv sång, så här lät det vid frukostbordet idag. Claras tolkning av I ett hus vid skogens slut :) Älskade lilla gullhöna!

9 kommentarer:

Jenny sa...

Krya på dig!! Det är illa nog att bli sjuk såhär års, att dessutom ta hand om friskt barn gör ju att man precis som du säger, får dåligt samvete. Usch. Tänker på dig!!

Anonym sa...

Att ta ut Clara en timme i pulkan i nysnö och lyssna på hennes funderingar och prat är livskvalitet av stora mått!!!

Älskade onge!
/Faster Mallan

Farmor och farfar sa...

Skynda er nu att bli friska!!!
Vi har såå gärna dom små godingarna....
Krya på er kram

Peter sa...

Men gud, söta dotter! :) Kommer snart hem till er!

Li sa...

men fy! och värre blir man sjukare av stress, men krya på dig och försök att inte tänka på alla måsten så ska du se att du blir frisk till jul!
Och ha inte dåligt samvete över att det friska barnet fått vara inne med sjuklingar, det finns gott om tid att vara ute i vinter och att vara inne är bra skönt det också ibland =)
Skönt med ett så fint nät omkring sig som kan ställa upp!
btw, tack sj för alla dina kommentarer till mig! =)

Anonym sa...

MEN Åh så söt hon är! Toppenversion av den sången! :)

Det är så synd att man ska känna sig stressad under julen, men förstår er som dessutom är sjuka. Hoppas ni mår toppen imorgon och att det inte blir stressigt!

Fröken M sa...

Krya på dig - jag lider med dig som är sjuk mnu mitt i stressen !
Anledningen till allt mitt pyssel är att jag ser det som terapi. Hade jag inte hhaft det som avkoppling så hade jag ALDRIG bakat så mycket som jag gör ;)
kramar

Elena sa...

Annars skjuter jag dig....hahaha...Gosungen<3

Mormor Annika sa...

Tänk vad hon kan :)