torsdag, december 22, 2011

Jodå...

Idag har det verkligen varit full rulle hela dagen. Skinkan är kokad och griljerad, köttbullarna är rullade och stekta. Huset är städat och hunden är badad. Det gäller att passa på när de små sover. Dammsugningen där emot gör jag när Charlie är vaken, han vaknar inte av utan han älskar att krypa efter den. Så det får han ju inte missa. När han sov på eftermiddagen passade jag och Clara på at göra snickerskakor, dom gick inte hem hos henne. Hon ville inte ens smaka, de luktade för konstigt :) När Charlie vaknade sen gick bi ut och åkte pulka, första gången för liten. Det var verkligen hans grej. Vi tog två varv runt gatan, första vändan satt clara framför Charlie och andra rundan bytte de plats. Jag blev helt slut, har ju inte rört mig på typ en vecka och det kändes vill jag lova. Nu ska jag sätta mig i soffan en stund innan det blir natten för mig.

3 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Mysigt med snö , och vilken fin snölykta :)
Hoppas snön får ligga kvar över helgen ....

Anonym sa...

Vad duktiga ni är!! Ni har ju hunnit med massor! Och vilken fin snölykta. Här har det bara varit lite fläckvis med snö, tunt tunt. Och idag är den helt borta!

God Jul!

kram

Li sa...

det är verkligen underbart att få åka pulka, jag tvingade min systerson att dra mig sist på sportlovet- efter att jag dragit honom vill säga (han är 13!)
Jag förstår att du blev slut, när du hade två och dessutom har varit sjuker!
underbara bilder, blir väldigt avundsjuk på snön ;)