torsdag, december 29, 2011

Tråk vädret fortsätter

Det otroligt taskiga vädret fortsätter, det låter som det riktigt stormar ute. Så här sitter man i soffan med filten, känns som att det är det ända rätta. Märks så väl på barnen att de har varit inne hela dagen, smått uttråkade. Båda somnade tidigt och sover tryggt och gott i sina sängar. Charlie somnade innan jag han ur rummet och Clara somnade tryggt i pappas famn. Peter kom med tråkiga nyheter när han kom hem bilen hade en lysande lampa och imorgon måste vi ringa mekanikern. Känns inte direkt som att det är läge för att lägga pengar på bilen, julen är ju inte direkt billig. Men vad gör man det är ju inte helt enkelt att vara utan den. Jag vet det är verkligen ett Ilandsproblem. Så morgon blir det åter igen en hemma dag, vi som hade helt andra planer. Så inatt hoppas jag att det istället för regn kommer snö så att vi kan vara ute och leka imorgon. Ha det gott!

Dagen har bestått av mycket pussel

Och slutade super mysigt

5 kommentarer:

Fröken M sa...

Halloj :)
Jag älskar tradera ! Är kläderna fina och i bra skick kan man få riktigt bra betalt för dem - särskillt "märkeskläder". Och såhär efter jul är det ju perfekt att sälja av lite gammalt och köpa lite nytt när det inte direkt är överfullt i plånboken :)
( fast det är det ju sälklan nu för tiden när jag inte har ett fast jobb... !?)
Kramar

Britta bloggar sa...

Mysigt med pussel!

farmor sa...

Hoppas ni kan komma ut lite idag, men nån snö verkar det ju inte bli, än i alla fall...
Ha det så bra så håller vi tummarna angående bilen..
Kram

Mormor Annika sa...

Så blåsigt väder gillar inte jag heller , men mysigt att va inne och slippa gå ut . Och nu har de ju en massa nya julklappsleksaker att sysselsätta sig med .....

Elena sa...

Myyyyyys<3