onsdag, oktober 26, 2011

Pysseldag

Jobbdagen igår gick bra och väldigt fort. Saknade barnen väldigt mycket, tror att det lätt blir så när man jobbar med barn i samma ålder. Jag tänker på vad de gör och hur de har det. Just igår visste jag ju att de hade det bäst med tanke på att de var med sin pappa. Men jag vill absolut inte gå tillbaka och jobba än, det räcker med att hoppa in lite då och så och främst när det passar en själv.

Idag kände jag mig lite trött efter gårdagen och ville ha en lugn och skön dag, så vi åkte hem till barnens mormor och morfar. Alltid skönt att få lite hjälp, jag stor för matlagning medan mormor stod för pysselstund. Clara fick tova med mormor och det blev ett fint halsband och en läskig orm, ormen blev så pass läskig att när den var klar vågade inte Clara ta i den. Halsbandet kom med hem men ormen glömde vi, undra om det var avsiktligt ;) Och så klart hann vi gosa med valparna som nu är 6 veckor och ursöta. Ni får ett litet bild hav från dagen (någon som har missat att jag tycke om att fota mina barn :P)
Det var lite läskigt att ta i den blöta ullen
Men sen var det inte så farligt, bara att rulla. Charlie tuggar på allt nu så ull kändes inte som bästa alternativet för honom
Glömde dregglis idag så en haklapp fik duga
Varför inte som diadem
Claras egengjorda "pärlor"
Gooooooooos

9 kommentarer:

Lizette sa...

Å tova,det som är så roligt,blev jag lite sugen själv faktiskt,dags att skaffa lite grejer ;) Ser ut som om ni haft en supermysig dag iaf...

Fröken M sa...

Åh va kul att få pyssla lite !! Min gamla mormor tovade alltid tofflor förr, men nu var det länge sedan jag kände lukten av blöt ull ! Ha en bra dag !! kram

Anonym sa...

Åh så fint! och så pyssligt! :)
Din mor verkar duktig på det mesta som pyssel, och keramik, om jag inte minns fel? Tror minsann att hon och din syster gick en kurs hos mig på ABF för evigheter sen?

Anna S sa...

Vilket mysigt pyssel med mormor!!

Kolla in min blogg så blir du nog glad :).

Kram

Farmor sa...

Vilken härlig pysseldag! Clara är så fin på alla bilderna,så lycklig hon ser ut med lilla valpen...
Kram från Skövde där vi är

therese sa...

Jag vill oxå pyssla!

Mormor Annika sa...

Bästa hjälpredan :)

Therese sa...

gud vilket roligt pyssel! Hoppas ni får en fin helg!

Elena sa...

Sötaste Claran, blev ju så fin i sitt diadem<3 Tror allt att Charlie skulle bli lika fin han i diademet;)