torsdag, oktober 20, 2011

Piggare???

Ja det känner jag mig i alla fall. Inatt har alla sovit mellan 23:30 till 04:30, det är väldigt länge för att vara hemma hos oss. Så idag känner jag mig friskare och framför allt piggare. Claras är nog lite piggare idag med, visst är hon fortfarande förkyld men bättre än igår vill jag lova. Där emot är Charlie inte så pigg, Näsan är täppt och hostan är fruktansvärd, som tur är finns det hostmedicin kvar från förra gången han var sjuk. Hoppas att han blir piggare lika fort som oss andra.

Nu är barnen i full gång med att leka på Claras rum. Charlie tuggar på brio klossar, medan Clara leker med dockorna. Det är nog det hon leker med mest nu, alla dockorna ska ha namn. Konstigt nog ska dom heta namn som är bekanta, en del mer an andra kanske. Hon har dockan Eva (farmor), Jenny (mammas vän i Italien) Malva (en flicka hon träffat en gång) och idag kom det nya tillskottet Annijack=Annika (mormor). Konstigt nog är alla dockorna flickor, hur kommer det sig?
Här sitter jag och skriver om docklek när Clara klart och tydligt leker med tågbanan och Charlie lika så. Lekarna kan skifta fort. När vi gjorde om lite på Claras rum för ett tag sen flyttade vi in hennes prinsesstält till hemmakontoret. Nu används det oftast av en annan liten prinsessa ;)

7 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Va bra att de är piggare , bara hostan vill gå över med .
Tur vi har en pojkdocka här hos oss då så det blir nån kille i docksamlingen :)Va mysigt de har det i prinsesstältet alla tre .

Pappa sa...

Men, Annijack så sött :)

Mysigt ni verkar ha det, saknar er

Anonym sa...

Skönt att ni är piggare! Våran hund är precis likadan att ligga i tältet tycker hon är toppen.
Hoppas ni får en bra helg.

Maria och Sol

Farmor sa...

Stackarna synd att dom är så förkylda, men det hör väl till på nåt sätt denna årstiden.
Dom är för söta, och då menar jag alla tre....
Krya på er

Anonym sa...

Ah, har hon dopt en docka efter mig. Vad gulligt!!!! Hoppas att ni kryar pa er snabbt. Vi ses till jul, vi kommer med bilen for vi maste ta med oss hundarna. Puss och kram till er alla. Jenny

Anonym sa...

Jag har sällskap av Maya idag när jag läser er blogg och hon är lika förtjust i dina bilder som jag, Vov Vov säger hon när vi blädrar förbi Chelsea och bara ler när barnen är på bild!
Hoppas dom blir friska snart och att Charlie blir lite morgontröttare ;)

Kram Jonna

Li sa...

Bra sömn kan göra underverk!=)
kan tänka mig att det inte är lätt att hänga med i lekarnas värld =)
Vad skönt det såg ut för "prinsessan" som sover i tältet =)
Ja, varför är det mest "flickdockor?"
när jag hämtade hem mina gamla barbies så var det säkert 10flickbarbie och 2 killar...*hmm*