fredag, oktober 21, 2011

Fara i köket = Rullande bebis

Jag önskar att jag kunde skriva att dagen har fortsatt helt underbart, men då skulle jag ljuga. Kink och gnäll och en galen bebis i en gåstol, hur går då detta när man ska laga lunch ... ILLA. När jag nästan har fått färdigt maten, med Charlie cirkulerandes runt benen, Clara gnällande över att snoret rinner och köttullarna behöver vändas i stekpannan. Tänker jag snabbt ta en näsduk och torka lilla Claras näs. Helt plötsligt är Charlie under mina fötter, jag gör allt i min makt för att inte ramla över honom. Istället slår jag kinden i köksbänken, tar emot mig med handen på en av kökslådorna. Vår handtag är väldigt kantiga och uppenbarligen vassa. Slår mig även på armen och höften. Helst av allt vill man ju bara skrika och lägga sig på golvet och gråta. Men det går ju inte, jag kan ju inte skrämma livet ur mina små ban. Istället säger jag - Aj aj aj, det gjorde ont. Då svara Clara sin mamma lugnande - Kom mamma ska jag hjälpa dig att blåsa, det var inte så farligt. Goa goa onge, det blev helt klart bättre då. Lunchen avslutades med att ett stort glas mjölk rann ut över golvet, men vad är det man säger "Gråt inte över spilld mjölk" Chelsea blev jätteglad att det helt plötsligt kom ett skyfall av mjölk.
Nu har barnen lagt sig och jag hoppas på en betydligt bättre eftermiddag.
Faran i köket

11 kommentarer:

Pappa sa...

Du är för go du <3 Bra att Clara tar hand om sin fina mamma.
Liten ser så go ut :)

Jannie sa...

Sååååå galet söt han är!!
O Clara då!1000 ggr bättre än 112! ; )
Men aj aj aj säger jag bara.Måste ha gjort sketaont!

O du?lätt att jag joinar din hata-lönn-lövs-klubb!Det är en ära att få deltaga!
Hoppas ni får en härlig kväll!
Stor kram

Farmor och farfar sa...

Dom är ju bara helt underbara!!!!
Så goa underbara, krama om dessa små galningar, eller i alla fall galningen i gåstol, Clara är ju så stor och klok
Ha det bra
Kramar från farmor och farfar

Mia systeryster sa...

Aj,aj,aj, vad ont det måste ha gjort!!
Men vilka go ungar du har;)
Han ser riktigt busig ut den rullande bebisen;))
Kram

Lina sa...

Oj men vilken tur att du missade Charlie iallafall! Han ser ut att vara en väldigt glad fara :)

Anonym sa...

Så fin han är den rullande faran!!!

Ha en go helg i ruskvädret!
/Mallan

Fröken M sa...

Men herregud va söööt !! Kan man vara annaat än lycklig när man ser det där underbara lilla yrvädret fara runt i gåstolen ;) ?
Ha en toppen dag med dina fina ungar !! kramar

Li sa...

aj!!! Vad duktig du var som tänkte på att inte skrämma barnen, riktigt heroeiskt för det lät verkligen som att det gjorde skitont!
Måste säga att den rullande faran ser riktigt charmig ut och för att inte tala om den lilla tröstande tjejen-riktigt omtänksam och det har hon säkert lärt sig av sina föräldrar tänker jag =)
Hurra för spilld mjölk åt den fyrbente =)

Anonym sa...

Aj det lät hemskt! Hoppas du känner dig bättre nu! kram

jessica a sa...

Oops! Känner igen mig, men här är det hunden och Judit som brukar sno runt benen. Vill inte tänka på hur det blir när Vide har börjat få fart i gå-stolen, än så länge sitter han mest still i den. Tur ändå att det gick bra,
kram j.

Elena sa...

Haha kan se detta framför mig:) Tur att det gick bra iallafall..:)))