tisdag, oktober 18, 2011

Nu ni :P

Tänk nu chockar jag er med två inlägg på en och samma dag. Vår innedag har bestått av att torka snuviga näsor, eller kanske mest Claras. Under dagen har Clara bara blivit sämre och sämre, så röd och öm om både näsa och läpp. Ska vara ärlig och säga att jag inte ser fram emot denna natten. En förkyld Clara, en Charlie som sällan sover som man ska på nätterna och en mamma som också är lite små hängig, hur ska detta gå? Har hunnit med lite annat idag med, vi gjorde lång-kok. En riktigt god köttgryta stod och puttrade i två timmar innan vi åt den, gissa om köttet var mört. Mums vill jag lova. Bästa medicinen för små förkylda barn är väl ändå att baka. Clara beställde kladdkaka till efterrätt idag och slickade såklart skålen, då mår man ju lite bättre. Slängde även ihop en deg till bondkakor, så ikväll blir det lite gott när jag kollar på desperata hemma fruarna. Hur har DIN dag varit idag???
Godingarna i köket idag

6 kommentarer:

Mormor Annika sa...

De ser iallafall pigga och glada ut :)Men vi har nog samma snuviga näsa Clara och jag .

Fröken M sa...

usch, det verkat som om förkylning är en ovälkommen gäst i de flesta hem just nu, men de der ju i alla fall glada ut dina små ;)
Bondkakor är såå himla gott!!

kram
haha... du, nu tror jag att jag har sett de djur jag behööver för ett bra tag framöver ;)

Anna S sa...

Vilka fina bilder du tar! Du är en bra fotograf!

Vad kul att barnen fick en gungställning av mormor och morfar!
Vi fick en av grannarna nu i våras/somras. Väldigt uppskattat av barn och föräldrar :).


Tack för dina fina ord i mitt inlägg om mässan. Jag blev glad!

KRAMKRAM

Anonym sa...

Underbar bild på Charlie!!!

/Faster

Elena sa...

Sötisarna<3

Li sa...

Gud så gott och vad rolig aktivitet när vädret är tråkigt och man känner sig lite småhängig =)
fika är nog bästa medicin när man är krasslig, speciellt då det är bakat med kärlek =)