tisdag, oktober 25, 2011

En pappadag

Hej, det var länge sedan jag, Claras & Charlies Pappa, Bettans man - bloggade. Hon sköter ju i ärlighetens namn det så bra och jag gillar att läsa från jobbet vad som händer och inte händer så det har lite "blivit så" att bloggen är hennes skötebarn (från första första början delade vi på det med många bloggar var). Men, när hon har jobbat för första gången på bra länge och jag har haft en pappa dag med barnen så är det på sin plats med en blogg va?

Idag har vi haft en riktig go dag tillsammans, vi har tagit det lugnt men ändå gjort det som behövs göras. Jag har te.x haft världens bästa hjälpreda i trädgården idag när vi skulle ta upp alla löv, ett riktigt riktigt... RIKTIGT tråkigt "måste-jobb" men det blev bra mycket roligare med fröken bus med på ett hörn. Liten sov som en stock i vagnen ute i höstblåsten väl insvept i varma kläder och filtar, han som sover så oroligt på natten sov riktigt gott i två och en halv timmar. Fröken bus hade egen räfsa och skottkärra och såg till att det gjordes rätt.


Syskonbus!

Vi skulle skicka ett mms till mamma på jobbet förresten, Clara satt med Charlie i knät och jag bad henne säga "Älskar dig mamma", men hon fick precis tag i tutten innan så det blev lite mummligt istället, då bad jag henne "Clara, kan du säga Mamma jag älskar dig, utan tutten?"
Clara svarar blixsnabbt "Jag älskar dig mamma utan tutten" - pappa måste helt enkelt vara tydligare :)
Sen har vi även här hemma försökt att inte använda ordet dum och dess olika former. Fröken Clara har tillrättavisat pappa ett par gången här hemma när jag av ovana sagt något i stil med "Oj, den välte, så dumt det blev". "Nädu pappa, man säger inte så, man säger tokigt istället". Klart man gör... KLART man gör :)

Bjuder på en bild från igår när jag var på ÖF med barnen, jag och Clara leker kurragömma och hennes ställe är enligt hennes utsago "Bästa stället, du kan inte hitta mig"


Världens bästa Clara på världens bästa gömställe.

Imorgon blir det jobb igen för mig men jag är säker på att världens bästa Bettan tar hand om er som följer bloggen med inlägg :)

11 kommentarer:

Rantamor sa...

Så mysigt med en pappadag...
och så viktigt.
förstår att det varit en underbar dag tillsammans med dessa små söta busungar...
och vilket gömställe Clara har hittat.
Världens bästa alltså inte en chans att hitta henne där...

Tjingelingen.

Farmor sa...

Men så mysiga ni är... Clara har ju verkligen hittat världens bästa gömställe... Goa onge
Det verkar ha varit en bra dag för pappa och barnen
Hoppas mamma har haft en bra dag
Kram

Anonym sa...

Världens bästa gömställe ;) Härliga tjej! Du skötte ju bloggandet utmärkt =)
Ses på torsdag!/Jonna

Anonym sa...

Mysigt med pappa-dag och härligt att läsa pappa-blogg!

Godingar, man blir glad av hur deras bus låter!!!

Kram från Mallan

Fröken M sa...

Va skoj med en pappa dag !! Det skulle C behöva ha hos oss så han får känna på hur en dag med Viggo kan vara ;)
Jag fattar inte hur någon som är så liten kan vara så bestämd, men det är väl bara att rida ut stormen - jag tänker inte vika en tum från mina principer !! ;)
Viggo vet dock när han gör fel - då höjer han varnande ett finger, spänner ögonen i mig och säger Aj-AJ !! Jäkla skiiitunge ;) kramar

Anna sa...

vad mysigt ni ser att haft det!!!!

Peter, nu vill vi eller jag iaf, ser bilder pa nar du hade pojkhelg :)

kram kram

http://hannaskrypin.se sa...

Det låter som en härlig dag!

Anonym sa...

haha, vilket gömställe! Underbara barn! Kul att läsa om din dag också Peter!
Jag försöker få Johan att göra lite inlägg till Junos blogg också, men det har inte gått hittills.... :)

Elena sa...

Haha skrattar så jag gråter:)

Lizette sa...

det gick ju bra att vara hemma med båda barnen ;) Bettan var allt lite orolig på jobbet =P

Mormor Annika sa...

Goa ongar :)
Fin boll det kommit i målet !
Bästa gömstället :)