onsdag, september 14, 2011

Maiddagstips

Här hemma är vi i den där svackan när man absolut inte kan komma på något att äta. Mer än typ spagetti och köttfärsås varvat med potatis och köttbullar, ja ni vet det där träsket som man lätt hamnar i. Men så idag rekommenderade min syster mig att köpa jordnötssås och göra nån typ av kina mat. Så idag har min kinesiska sida fått vara kreativ (haha nä jag har inget kinesiskt blod i mig) Egen på hittat och gott blev det.
(rekommenderas starkt)
Bettans kyckling i jordnötssås

3st kyckling filer
4st morötter
1st gul lök
½ huvud salladskål
1burk Blue dragon peanut satay sauce
Strimla kycklingen, bryn den, salta och peppra.
Skär morötterna i lagom tjocka/tunna stavar
Skär löken i tunna halvmåne skivor och lika så med salladskålen
När kycklingen är färdig brynd häller ni i morötterna, löken och kålen. Fräs den en stund och häll sedan över den färdiga såsen. Serveras med jasmin ris och en enkel sallad med färsk salladskål

Vi tyckte att det var en ny, fräsch, lagom stark och god middag som kommer att tillagas mer än en gång. Testa du med vettja. Om du har nått smidigt middagstips får du gärna tipsa mig :)

3 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Låter gott !

jessica a sa...

Låter gott! Ska nog absolut testas, men på helgen. Så kaloririkt som jordnötter kan vi tyvärr inte unna oss i veckan nu när vi är i "bantarträsket"...
kolla gärna min matblogg (länk från vanliga bloggen) om du har lust. Lägger upp en del där när andan faller på.

kram j.

Elena sa...

mmmm det vill jag bli bjuden på...;)