torsdag, september 01, 2011

Ont det gör ont

Nu är den tillbaka, den fruktansvärda smärtan i fogarna. Eller i ena sidan i alla fall. Jag har varit så otroligt glad att jag inte har haft direkt ont efter denna graviditeten. (Med Clara hade jag ont av fogarna långt efter) Men nu är det som att ha en kniv rätt in i höften på vänster sidan igen. Kan nog bero på att Charlie börjar bli lite tung att bära och efter som att jag är vänsterhänt bär jag så klart på vänster höft. Visst jag behöver kanske inte bära honom hela tiden, men just nu är han väldigt känslig och vill inte vara på golvet efter en stund. Att ha en kniv i höften gör att man inte har riktig lust att röra på sig, även om jag vet att i längden är det det som hjälper. Just nu gör det ont oavsett om jag springer, går, sitter eller ligger. Den där kniven som sitter i höften är fruktansvärd. Jag längtar tillbaka till den varma bassängen på sjukhuset, men känner att jag inte riktigt har tid att ta kontakt med min sjukgymnast. Imorgon hoppas jag att det kan kännas lite bättre när Peter är ledig och kan hjälpa till med bärandet.
Tur att jag har dig att luta mig mot ♥
Note to self- Klippa mig!

4 kommentarer:

Anna sa...

Du ar sa fin min van! Hoppas verkligen att varken slapper snart sa du inte behover ga och ha ont!
Puss puss

Farmor sa...

Usch va tråkigt. Du får försöka att bära på lilleman lite mer sällan. Lättare sagt än gjort förstår jag.
Pappa får bära idag, och imorgon finns det många bärare här hos oss.
Kram

Elena sa...

Nämen gumman, säg till om du behöver hjälp!! Puss

Li sa...

Vilken härlig bild och visst är det underbart att när man har det tungt så har man den finaste att luta sig mot och med sig *ler och myser*
hoppas du får tid till att kontakta sjukgymnast för varm bassäng så att du får ordning på ondheten!
usch =(
men hoppas det bli bättre och att du/ni får en fin helg!