fredag, september 23, 2011

Godmorgon Fredag!

Har ni vaknat på rätt sida idag? Det har jag, vaknade av att Clara gav mig en puss och sa -Godmorgon mamma. Vill du äta frukost med mig? Då kan man inte vakna annat än glad. Vi har inte riktigt startat dagen än, så här tassar vi omkring som ett annat litet pyjamas gäng.

Charlie har ju varit på sin 6 månaders kontroll, i måndags visade han docktorn att han kunde sitta stadigt och att han kunde dra sig upp. Allt stod rätt till och han växer så det knakar. Docktorn blev alldeles tokig i honom. Hon tyckte han var en riktig liten goding som man bara vill äta upp. Jag kan ju inte annat än att hålla med.
Han är nu 69cm lång och väger 8620g, huvudet är 42,5cm. Det är annat mot vad vi är vana vid, Clara var typ såhär stor när hon var 10 månader.
Inte nog med det i Lördags hittade vi två små vita ris korn i munnen på honom, se här så sött.
Som ni vet är det inte helt enkelt att få de där små bissingarna på kort.
Storasyster hjälper såklart till ;) Men mest vill hon kramas och gosa.

7 kommentarer:

Pappa sa...

FINASTE familjen <3 Saknar er!

Rantamor sa...

Hahaha trodde ett tag att jag kommit in i Lilla John`s rum när jag läste i din blogg...
sonhustrun och du tycks ha samma smak...
hon köpte en rullgardin till den lilla pluttens rum samma gubbar som du har gardin till Charlie...
sen när hon målat väggen målade hon dit en utan gubbarna...
fiffigt...och snyggt...
hon har nog fotat det på sin blogg men ett äldre inlägg innan hon fick lillplutten...
imorron drar vi till Timrå och då får jag träffa John Vilde som blivit en månad nu...
han var ju bara fem dagar sist jag träffade han...
ska bli sååååå mysigt...

Du eran lillkille har bråttom att bli stor.....
och jag håller med doktorn...
han är så söt...
och det är lilla fröken Clara också...

Ha en mysig helg....

Li sa...

SÅ fint =)
vi har morgonrutin att den som kommer iväg först ger den som är kvar hemma en puss-det är inte helt fel start på morgonen det heller =)
Stora killen!!! det är ganska roligt att "man varit med från början här ute", fina tänder på g! =)
passar på att slänga in att jag gillar charlies rum i denna kommentar oxå, speciellt tapeterna med lammen =)
Ha en fin helg!

Mia systeryster sa...

De är så OTROLIGT söta båda två.
Kram o ha ne skön fredag!

Anonym sa...

Hej från Grekland!
Stora stadiga killen, skönt att han växer så det knakar :)

Ha en bra helg!
Kram från Johanssons

Elena sa...

Så söt som socker<3

Jannie sa...

Han ÄR ju en sådan jäkla going!
Blir det något kvar när ni mumsat färdigt så kommer jag gärna!; )

Hoppas ni har fått en härlig start på veckan!Kramar