torsdag, september 22, 2011

Bitar ur Charlies rum

Hej i höst vädret!

Idag har det varit konstigt väder här, vi har ena stunden haft strålande solsken och i nästa stund regn från alla håll och kanter. Började dagen, trotts det konstiga vädret med en promenad på en mil, känns riktigt bra när man har börjat dagen så. Sen har bara dagen flutit på som den ska. Elena och barnen kom och åt lunch med oss och mormor var inne och sa hej en sväng, när hon ändå var i stan. En oplanerad torsdag blev trotts allt rätt händelserik.

Nu är då Charlie på plats i sitt rum och han verkar stor trivas. Det finns en del små saker som ska inhandlas men det är väl alltid så när man gör nått nytt, bland annat måste han ju såklart ha en bilmatta :) Här kommer lite bitar från Charlies rum. Helheten får ni när jag känner mig färdig att visa upp den ;)

Charlies lilla fönster: Kruka från Siri & Caesar Collection, Racerbilar från brio (blå och röd), Gardin Mairo/busungar.
Charlies sänglampa: Ett fynd på erikshjälpen (35:-) som Charlies mormor har klätt med tyget busungar från Mairo
Charlies leklåda: En trälåda från svenska sockerfabriks aktiebolag, som vi fick med oss hem i somras från Öland. (Tack Asta och Torsten den passar perfekt till Charlies rum)
Charlies säng: I sängen världens goaste busunge. Sängen är hensvik från ikea. På sängen hänger värdens fulaste mobil, men den fyller sitt syfte.
Berätta gärna vad ni tycker, det är alltid roligt att höra :)

11 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Blir jättefint ! Finast förstås han som ligger i sängen :)

Anna S sa...

Lilla gosingen på plats i sin säng i nya rummet. Det ser ut som att det blir jättefint!

Trevlig helg på dig finaste Bettan!

Kram

Fröken M sa...

Super fint rum !! Jag älskar tapeten och den gamla sockerlådan !! Trots att vi bott här i snart ett halvår nu är viggos rum fortfarande inte helt färdigt, men det kanske är dags att ta tag i det :)

Med tassimon kan man ju göra varm choklad och te oxå, så håll ögonen öppna framöver för det kommer fleer tassimo tävlingar !

Kramar

Jenny sa...

Så fint! Jag älskar busungar-tyget, smart att klä om en begagnad lampa :) Och sockerlådan, mer sånt. Tycker mobilen känns härligt 80-tal, inte alls ful. Härlig blandning av gammalt och nytt, sånt gillar jag!

Therese sa...

God natt min lille vän!

farmor sa...

Det blir jättefint, förstår att han tycker det är mysigt!!

http://hannaskrypin.se sa...

Fint rum han har! :-)

Anonym sa...

Vad fint rum han fick stora killen =)
Kram Jonna

Lizette sa...

jättemysigt blev det..jag bara längtar till vi ska sätta igång med målning och dylikt ;)

Elena sa...

Blev super fint!!!!!:) Puss

Jannie sa...

Superfint verkligen!
Älskar Mairos tyger!
O inte illa att fynda så där!

TACK snälla rara du.Jag lovar,det är outfiten som gör halva rundan.Minst!; ) Men jag är alldeles för snål för att köpa 2riktiga" löparkläder här hemma,så tacka vet jag Ullared!KRAM